KØB SENESTE NYT KURSER Køb Abonnement
  • 2015-03-04 11:49:39
    Venstres er på dagsordenen på traditionelle og sociale medier i disse dage. På #dkpol oversigten kan man se at Venstre, Løkke og deres kampagne er det mest diskuterede af dansk politik på Twitter.     Venstre skriver i en ny kampagne, at...
  • 2015-01-08 08:43:00
    Mens Statsministeren i sin nytårstale konstaterede, at ”regeringens politik virker”, blev talens indhold (og regeringens politik) flittigt debatteret og kommenteret på Twitter. Vi samler op på årets første, politiske begivenhed, der også gav genlyd på sociale medier. Indlæg af: Mikkel...
  • 2015-01-01 09:56:00
    Twitter udkom i september med undersøgelse, der viser, hvilke elementer politikere og andre meningsdannere skal tilføje i deres tweets for at skabe engagement. Vi sammenligner undersøgelsen med danske tal og viser, hvad du skal lægge vægt på for at få...
  • 2014-12-16 10:15:57
    Er de unge mere sure end de gamle folketingspolitikere? Er kvinderne mere skrappe end mændene? I dette indlæg undersøger vi, om demografiske variable har betydning for de danske folketingspolitikeres sprogbrug. Indlæg af: Mikkel Krogsholm og Dennis SørensenVærktøj: Holdningsanalyse I løbet af november måned har...
  • 2014-12-05 12:08:00
    Indlæg af: Mikkel Krogsholm Værktøj: Frekvensanalyser På de sociale medier holder politikerne mest øje med de politiske journalister. Det samme viste en opgørelse vi lavede før sommerferien. I denne opgørelse er top 5 mest fulgte alle journalister. Den mest fulgte er Ask Rostrup fra DR skarpt forfulgt...
  • 2014-11-13 08:27:01
    På internettet flyder der så kolossale mængder af data rundt, at det næsten kan forekomme umuligt at få digitalt indhold til at skille sig ud og sprede sig. Det gælder også for den politiske online-kommunikation. I dette indlæg fortsætter vi med...
  • 2014-10-20 07:21:00
    Efter Margrethe Vestager forlod dansk politik, er Twitter blevet en åben slagmark, hvor MFerne kæmper om at indtage det tomrum Vestagers exit efterlader. Overraskende blæser Venstre til angreb. Indlæg af: Mikkel Krogsholm og Dennis Sørensen OBS: Hvis du har spørgsmål til vores resultater...
  • 2014-10-02 10:06:00
    Den hastigt udviklende teknologi indenfor mobiltelefoni gør det nemmere at kommunikere med politikere og deltage i politiske diskussioner online, uanset hvor man befinder sig. Men Udkantsdanmark er fraværende i debatten og det er skidt for de i forvejen hårdt prøvede...
  • 2014-09-24 11:41:00
    Facebook ændrer hele tiden på de algoritmer, der bestemmer, hvad vi bliver præsenteret for i vores news feeds. De seneste ændringer har blandt andet betydet, at både virksomheder og politikere ikke har lige så stor rækkevidde som tidligere. I dette...
  • 2014-09-18 19:29:30
    Kampen om indflydelse foregår ikke kun på gangene på Christiansborg. De sociale medier giver politikerne endnu en arena, hvor de politiske kampe kan stå. Det har regeringens ministre også øje for. Burson-Marsteller har for Altinget foretaget en undersøgelse af, hvordan de...
  • 2014-09-11 10:32:47
    At skabe engagement blandt sine følgere på Facebook er ganske enkelt alfa omega, hvis du som politiker eller virksomhed vil have dit budskab ud over rampen. I dette indlæg ser vi på, hvilke politikere der mestrer denne disciplin og hvordan...
  • 2014-09-04 10:55:33
    Twitter fremhæves ofte som det sociale medie, hvor man som politiker eller virksomhed bedst kan påvirke mediedagsordenen. Og at magt kan flyttes med 140 tegn. Spørgsmålet er, om Facebook ikke kan bruges lige så effektivt i forsøget på at trænge...
  • 2014-08-04 08:11:00
    For sjov har jeg dykket ned i to ekstra datapunkter man får med når man høster tweets. Nemlig hvilken "kilde" kommer tweetet fra og hvor i verden er tweeten sendt fra. I 2010 havde Politiken en overskrift, der hed "Alle folketingsmedlemmer...
  • 2014-07-31 07:55:28
    I Burson-Marstellers Public Affairs afdeling holder vi hele tiden øje med de politiske vinde. Det gør vi også på de sociale medier, hvor en folkestemning hurtigt kan få de politiske vinde til at blæse i en helt anden retning. Her...
  • 2014-07-24 12:12:00
    I Burson-Marstellers Public Affairs afdeling holder vi hele tiden øje med de politiske vinde. Det gør vi også på de sociale medier, hvor en folkestemning hurtigt kan få de politiske vinde til at blæse i en helt anden retning. Her...
  • 2014-07-14 10:19:00
    I Burson-Marstellers Public Affairs afdeling holder vi hele tiden øje med de politiske vinde. Det gør vi også på de sociale medier, hvor en folkestemning hurtigt kan få de politiske vinde til at blæse i en helt anden retning. Her...
  • 2014-07-08 06:42:00
      ...
  • 2014-06-24 13:04:39
    Netværksanalysen afslører de netværk, der opstod på Twitter under Folkemødet og viser samtidig, hvem, der var nøgleaktørerne i netværkene. Ved at kende sit netværk og sine interessenters netværk bliver man bedre til at se mønstre og sammenhænge og dermed bedre rustet...
  • 2014-06-18 13:03:00
    De Konservative var ikke til at komme udenom på Folkemødet i år. I hvert fald ikke på Twitter, hvor de sejrede stort målt på både tweets, mentions og retweets. Også Djøf og Dansk Industri fyldte på #fmdk. OBS: Det er min...
  • 2014-06-15 14:50:32
    Her er en oversigt over tweets på #fmdk for lørdag den 14. juni 2014. Oversigten baserer sig på 5.496 tweets, der er indhentet af Burson-Marsteller gennem Twitters API. Det er knap 1.000 færre tweets end dagen før.   Figur 1: Tweets per time om fredagen på...
  • 2014-06-14 05:37:26
    Her er en oversigt over tweets på #fmdk for fredag den 13. juni 2014. Oversigten baserer sig på 6.537 tweets, der er indhentet af Burson-Marsteller gennem Twitters API. Modsat torsdag, hvor niveauet af tweets peekede omkring kl. 14 var fredagenes tweets noget mere jævnt...
  • 2014-06-13 05:47:59
    Her er en oversigt over tweets på #fmdk for torsdag den 12. juni 2014   Oversigten baserer sig på 4.551 tweets, der er indhentet af Burson-Marsteller gennem Twitters API.   Der var mest aktivitet omkring kl 14, hvorefter niveauet faldt støt. Figur 1: Tweets per...
  • 2014-06-09 16:45:47
    Forleden viste jeg en oversigt over, hvordan Folketingets medlemmer begik sig på Twitter i maj måned. De sendte i alt 4.270 tweets som jeg har brugt til at analysere på. Jeg har her set nærmere på, hvem der bliver nævnt mest...
  • 2014-06-03 08:31:00
    I mit forrige indlæg havde jeg en oversigt over, hvilke MF’ere , der var blevet retweetet mest i maj måned. Her var det Simon Emil Ammitzbøll, der løb med sejren på grund af én tweet, der var blevet retweetet...
  • 2014-06-01 11:34:34
    Liberal Alliances politiske ordfører er den mest retweetede af Folketingets politikere i maj måned. Med en enkelt tweet bliver han retweetet mere end dobbelt så meget som resten af top ti – til sammen! Maj måned er forbi og det er...
  • 2014-05-28 11:09:00
    Svaret er JA. Min analyse viser, at Facebook forudsiger 9 ud af 13 indvalgte til EP-valget. Efter Europaparlamentsvalget i søndags har jeg sammenlignet valgresultatet med Facebook-engagement. Jeg var nysgerrig efter at se, om Facebook i kombination med meningsmålinger kunne forudsige valget. Hvis...
  • 2014-05-24 08:20:00
    Morten Messerschmidt er så markant på Facebook at alle de andre spidskandidater blegner. Han formår konstant og konsekvent at sætte gang i og engagere facebook-segmentet. I morgen er der valg til Europaparlamentet. Hvis man var i tvivl behøver man blot se...
  • 2014-05-22 07:14:49
    Altinget havde i går en artikel om, hvor meget EP spidskandidaterne er nævnt i medierne. Her lå Morten Messerschmidt helt i top. Det fik mig til at undersøge de sidste 14 dages #ep14dk tweets for at se, hvem, der bliver nævnt og...
  • 2014-05-19 11:16:00
    Anders Langballe fra TV2 er den person flest MF’ere følger på Twitter. Dermed er han den person i Danmark, der rammer flest medlemmer af Folketinget, hver gang han tweeter. På sociale medier bliver det tit en konkurrence om, hvem, der har...
Profil
Mikkel Krogsholm authorimage Mikkel Freltoft Krogsholm er CEO i analysebureauet 56north. Han har speciale i public affairs, politisk kommunikation og digitale netværk. Her på bloggen skriver han om tal og analyser, der fortæller om politikere og meningsdanneres gøren og laden på de sociale medier.

Tidligere bloggere på borsen.dk