SENESTE NYT KURSER Bliv kunde

Gør dine leverandører til dine samarbejdspartnere

authorimage
BLOGS
Af: Jesper Boelskifte
23. Nov 2015

Din virksomhed består ikke kun af dine medarbejdere – den består også af dine mest betroede leverandører; dine samarbejdspartnere.

Man hører ofte fra virksomhedsledere, at medarbejderne er virksomhedens vigtigste aktiv. Den holdning vil jeg ikke bestride. Det er medarbejderne, der dagligt leverer i ’moment of truth’ – mødet med kunden. Skuffer du dine kunder dér, kan alt andet være ligegyldigt. Men det er ofte leverandørerne, der løfter virksomheden til næste niveau.

Vi har oplevet det i Copenhagen Concepts. Gennem årene har vores i dag i alt 600 medarbejdere i vores restauranter dagligt leveret gode oplevelser til vores gæster. Det er forudsætningen for at kunne vokse, men for at løfte virksomheden et trin op, kræver det samarbejdspartnere, der kan udfordre dig og løbende levere nye standarder, og som samtidig selv vokser med opgaverne.

Som restauratør har vi et utal af leverandører. Og evnen til at finde de rigtige, der aldrig svigter, men altid leverer kvalitet, er én af vores fornemmeste opgaver. Vi har været hele verden rundt for at finde de rette leverandører til vores menu- og vinkort og har nu et netværk af samarbejdspartnere, som ved, hvad vi forventer og forlanger og kan byde ind med lige præcis dét, der gør vores restauranter til dem, de er.

Vi har designere, møbelsnedkere, ingeniører, fotografer, advokater og kommunikationsfolk, som har været med os siden åbningen af MASH på Bredgade i 2009. Det er samarbejdspartnere, med hvem vi har opbygget en fælles forståelse og fortrolighed i udviklingen af vores koncept og forretning. Og det er et langvarigt samarbejde, som har ført til produktudvikling til glæde for begge parter.

For at dine leverandører skal blive andet end blot leverandører, kræver det en investering fra din side. Du skal investere i relationen, stille krav og have forventninger, og du skal turde åbne op og lade dem komme tæt på forretningen. Lad dem blive begejstret for dine vækstplaner, som var de deres egne, få dem til at tænke og agere som dig, og lad dem føle et medansvar for dine kunder.

Dedikerede, proaktive og ansvarlige leverandører er de bedste samarbejdspartnere, og uden dem får du ikke for alvor din virksomhed til at vokse.

Profil
Jesper Boelskifte authorimage Jesper Boelskifte blogger drift og ledelse i restaurationsbranchen. Han trækker på sin solide erfaring med at skabe helstøbte restaurantkoncepter, når han giver gode råd til servicevirksomheder og iværksættere om, hvordan man evner at forstå sine kunder og holde sig på forkant med udviklingen.

Som direktør og stifter af Copenhagen Concepts (gruppen bag MASH, Umami og Le Sommelier) har Jesper Boelskifte mere end 25 års erfaring fra restaurationsbranchen. Han har med stor succes overført MASH-konceptet til bl.a. det engelske marked.
Tidligere bloggere på borsen.dk