DecideAct

Målsætning

Man har en strategi – indtil forudsætningerne ændrer sig, og man tilpasser den. Det kendetegner på mange måder samarbejdet mellem DecideAct og Børsen Brands. Hvert minut spildes millioner af kroner verden over på strategier, der aldrig bliver til noget. De dør i flotte PowerPoint-præsentationer og detaljerede Excel-ark, fordi de ikke er håndgribelige nok til, at hele virksomheden kan arbejde med dem. Det har den danske tech-virksomhed DecideAct sat sig for at ændre. Derfor har de udviklet en cloudløsning, hvor virksomheder effektivt kan styre og måle eksekveringen af deres strategi.

Men for en lille startup kan det være svært at råbe beslutningstagerne i danske virksomheder op. Derfor indgik Børsen Brands og DecideAct et partnerskab, hvor formålet var at øge kendskabet til DecideAct ved at tage en position som thought leaders på strategieksekvering og gøre målgruppen klogere på, hvordan de undgår, at deres virksomhedsstrategi fejler.

Efter et par måneders samarbejde kunne DecideAct så afsløre nyheden om, at de skulle børsnoteres på First North. Derfor ændrede det oprindelige formål og målgruppen sig, og sammen udviklede vi et nyt kampagnespor og tilpassede indholdsstrategien, så vi engagerede Børsens målgruppe af privatinvestorer for at skabe opmærksomhed omkring børsintroduktionen af DecideAct

”Børsen Brands lyttede til, hvor vi var som virksomhed, da vi startede samarbejdet, og forstod netop vores unikke behov. Derefter skabte vi sammen løsningerne i kampagnen, og der blev virkelig tænkt ud af boksen og afprøvet nye muligheder for at bruge Børsens mediekanaler optimalt i forhold til de målsætninger, vi havde. Samarbejdet var meget smidigt, og kampagnen blev tilpasset løbende, som vores behov ændrede sig.

Mediepartnerskabet har flyttet os fra at være et brand og et produkt, meget få kendte, til at være et navn, som beslutningstagerne i erhvervslivet nu nikker genkendende til, når vi møder dem. Samarbejdet har givet både os som brand, vores produkt og selve børsnoteringen af virksomheden troværdighed.”

– Flemming Videriksen, CEO, DecideAct

Løsning

Målsætningen for første del af kampagnen var at udbrede kendskabet til DecideAct som brand og samtidig øge kvalificeret kendskab til strategieksekvering som kategori. Derved fik målgruppen ikke blot øjnene op for DecideAct, men lærte også at forstå værdien i et digitalt værktøj til strategieksekvering. Medieløsningen blev et partnerskab, hvor DecideAct var til stede på tværs af Børsens platforme med indhold, der var tilpasset præcis til at ramme målgruppens forventninger og DecideActs målsætninger:

 

  • Et podcastsponsorat på Børsens populære podcast ”Topchefernes strategi med Niels Lunde” var et oplagt match, hvor DecideAct fik sagt sit navn og mission højt direkte i ørerne på en strategi-interesseret målgruppe i en relevant kontekst.
  • I tre annoncørbetalte artikler på borsen.dk blev strategieksekvering som emne foldet ud, og vi interviewede nogle af verdens førende eksperter på området samt virksomheder, der er verdensmestre i netop strategieksekvering. Det synliggjorde over for målgruppen, hvilke fordele et digitalt værktøj til strategieksekvering giver virksomheden.
  • I tre kampagner fra Børsens LinkedIn fik vi aktiveret de annoncørbetalte artikler, hvor vi igennem LinkedIns annonceværktøjer målrettede indholdet yderligere til netop beslutningstagere inden for strategieksekvering i danske virksomheder.
  • Taktiske display bannere på borsen.dk supplerede de blødere indholdselementer med relevante budskaber fra DecideAct og drev trafik til whitepapers om strategieksekvering.

Da DecideAct cirka tre måneder inde i samarbejdet offentliggjorde, at de skulle børsnoteres, ændrede kampagnen lynhurtigt formål og målgruppe. Nu skulle de potentielle investorer engageres – og dem er der mange af i Børsens målgruppe. Derfor udviklede vi sammen et intensivt kampagnespor af annoncørbetalt indhold og taktisk annoncering i tegningsperioden, der er den essentielle periode på cirka 14 dage, fra børsnoteringen bliver offentliggjort, til selve børsintroduktionen finder sted.  Vi ved, at aktier og investering er kernestof hos Børsen-målgruppen, der hele tiden er på jagt efter deres næste gode investering. Derfor udviklede vi sammen med DecideAct en digital investorpræsentation på borsen.dk, hvor nysgerrige investorer live kunne se interview med CEO’en og bestyrelsesformanden i DecideAct samt stille spørgsmål til dem. Et format, der er kendt i branchen, og som fungerer rigtig godt til at skabe både engagement og troværdighed i målgruppen:

  • En annoncørbetalt artikel på borsen.dk med en krog i den aktuelle børsnotering, der fortalte historien bag virksomheden og drev leads til den forestående investorpræsentation på borsen.dk.
  • Sign-up flow til investorpræsentationen fra de annoncørbetalte artikler om DecideAct og med annoncørbetalte posts på Facebooksiden ”Børsens aktienetværk”.
  • Taktiske display bannere på borsen.dk, der kommunikerede om den forestående børsnotering og linkede til investorsiden på DecideActs eget site.
  • Live investorpræsentation på borsen.dk i webinar-format, der blev optaget og efterfølgende udgivet på borsen.dk, så vi også engagerede en long tail af nysgerrige investorer, der ikke nåede at se med live.

Resultat

DecideAct fik en succesfuld børsintroduktion, hvor aktien blev overtegnet med 604 pct. Den danske tech-virksomhed mærker også en øget efterspørgsel efter deres produkt – så det lykkedes at få opmærksomhed både fra beslutningstagerne i dansk erhvervsliv og investorerne.

  • Podcastsponsorat: Der var 21.528 lyttere, der hørte, at Topchefernes strategi med Niels Lunde var sponsoreret af DecideAct.
  • Investorpræsentation: Det samlede antal visninger af investorpræsentationen var 816. Størstedelen af visningerne blev genereret i dagene efter det digitale live event, hvor 46 nysgerrige, potentielle investorer så med på dagen.
  • Eksponeringer: 1.600.000 eksponeringer af hver artikel på forsiden af borsen.dk i en periode på 14 dage.
  • Artikelvisninger: Artiklerne fik i gennemsnit 3110 læsere pr. artikel. Benchmarket for B2B annoncørbetalt indhold hos Børsen er 2080.
  • Læsetid: Artiklerne havde en gennemsnitlig læsetid på 02:50 min. Gennemsnittet for annoncørbetalt indhold er 02:28 min.
  • Klik på exitlink: Der har været 314 kliks på exit-linket i artiklerne, som blandt andet er gået til DecideActs whitepapers og webinarer. Det svarer til en CTR på 2,8 pct.
  • LinkedIn og Facebook: Tre opslag via Børsens LinkedIn og et opslag via Børsens Facebook-side med de annoncørbetalte artikler genererede 75.286 eksponeringer, 12.534 interaktioner med opslagene, 763 kliks til artiklerne, 39 reaktioner/likes.

Podcast

Hør podcastsponsoratet på ”Topchefernes strategi med Niels Lunde”

Skal vi samarbejde?

Kontakt os på 72 42 33 20 eller brands@borsen.dk,
og få en uforpligtende snak om, hvad et samarbejde med Børsen Creative kan tilbyde din virksomhed.