Alfa Romeo

Målsætning

Alfa Romeo er et hæderkronet italiensk bilmærke, der blev grundlagt i Milano i 1910. I dag producerer Alfa Romeo elegante biler med mange hestekræfter til den passionerede bilist. I forbindelse med en brandingkampagne i Danmark ønskede Alfa Romeo at sætte spot på modellerne Stelvio og Giulia – henholdsvis en luksuriøs SUV og en fræk sedan. Fokus skulle dog ikke udelukkende være på bilerne, men i højere grad på de helt særlige karakteristika og værdier, som Alfa Romeo står for og gerne vil identificeres med.

48 pct. af Børsens ugentlige læsere og brugere overvejer at købe/udskifte bil indenfor det kommende år.

Løsning

Værdier og karakteristika som passion, kvalitet, motivation og performance skulle fremhæves i kampagnen i Børsen. Kampagnen bestod af to annoncørbetalte artikler i long read-format, hvor den personlige fortælling blev kernen.

Det var vigtigt, at Alfa Romeos værdier kunne spejles i de mennesker, som artiklerne drejede sig om. Reportageture med henholdsvis en succesrig restauratør og en talentfuld racerkører dannede således ramme om fortællingerne, der var flankeret af smukke billeder på lokationer, der passede til historiernes fremdrift, og hvor bilen også kunne indgå naturligt.

Artiklerne blev ikke kun foldet ud online, men blev også trykt i Børsens livsstilsmagasin, Pleasure, samt via opslag på Børsen Pleasures Instagram-konto. Derudover skrev Børsen Creative to taktiske advertorials, der i samme periode blev eksponeret på print til Børsens målgruppe.

13 pct. af Børsens ugentlige læsere har en husstandsindkomst +1.000.000 kr. (årligt) og overvejer at anskaffe/udskifte ny bil til +400.000 kr.

%

Resultat

Begge artikler performede over benchmark for annoncørbetalt indhold hos Børsen og endda over benchmark for branchekategorien (biler), der i sig selv er naturligt højt hos Børsens målgruppe. Mere end 15.000 læsere klikkede ind på artiklerne, der sammenlagt opnåede en CTR fra forside til artikel på 0,30 pct.

Bronze ved Native Advertising Awards

Alfa Romeo Denmark, Publicis Danmark og Børsen Creative blev shortlistet til 2021 Native Advertising Awards for kampagnen “Driven by Passion” og vandt bronze i kategorien “Best use of native advertising on a small budget”.

Rendyrket passion er nok for succesfuld restauratør

Manden bag to af de mest succesfulde italiensk inspirerede restauranter i København, havde faktisk slet ikke planlagt at blive restauratør.

Klik her for at læse artiklen 

Mikkel jagter sin passion med 296 km/t

Mikkel Macs drøm om at deltage i det prestigefyldte Le Mans i 2020 startede for 20 år siden på en gokartbane i Rødby. I dag er gokarten byttet ud med 600 brølende hestekræfter.

Klik her for at læse artiklen

Skal vi samarbejde?

Kontakt os på 72 42 33 20 eller brands@borsen.dk,
og få en uforpligtende snak om, hvad et samarbejde med Børsen Creative kan tilbyde din virksomhed.