Mercedes-Benz

Målsætning

Fremtidens mobilitet er elektrisk – men der skal ske en omstilling. Med kampagnen ønskede Mercedes-Benz at brande sig i relation til omstillingsparathed og inspirere Børsens købestærke målgruppe til at tage et aktivt valg omkring el- og hybridbiler.

I samfundet generelt og specifikt i Børsens målgruppe er der stor interesse for bæredygtighed og nysgerrighed omkring den teknologiske udvikling af hybrid- og elbiler. Flere skal omstille deres kørsel fra fossile drivmidler til el.

Derfor var det et oplagt match for Børsen Brands og Mercedes-Benz at inspirere Børsens læsere til at reflektere over deres egen omstillingsparathed i deres arbejds- og privatliv – og i forbindelse med deres valg af næste bil. Derfor stillede vi dem spørgsmålet: Er du omstillingsparat?

 

Løsning

I en serie af tre annoncørbetalte artikler satte vi spot på stærke personligheder, som er omstillingsparate og har tænkt nyt for at sikre deres hverv i en tid, hvor verden omkring os forandres. Trine Bang, direktør for Kulturmødet Mors, Matt Orlando, kok og ejer af restaurant Amass i København, og Søren Hermansen, direktør for Energiakademiet på Samsø og kåret til global klimahelt af Time Magazine, delte alle deres historie om at være omstillingsparate.

Mercedes-Benz’ hybrid- og elbiler indgik naturligt i de personlige fortællinger i form af billeder og videoer. Artiklerne blev opsat i Børsens digitale longread-format, der præsenterer billeder og video stærkest muligt og engagerer læserne i historien.

Alle artiklerne linkede videre til en landing page hos Mercedes-Benz, der visuelt kommunikerede i stil med resten af kampagnen. Her rykkede fokus helt tæt på produktet, da brugerne kunne dykke ned i videoer om de tre specifikke bilmodeller.

For at styrke kampagnen blev de annoncørbetalte artikler og videoer fulgt af et taktisk spor med en displaykampagne og printannoncer, der visuelt og i ordvalg brugte elementer fra de annoncørbetalte artikler. Derudover blev kampagnen styrket af en massiv indsats på Facebook, der drev trafik til artiklerne.

”Bilindustrien befinder sig midt i en historisk grøn omstilling. Samarbejdet med Børsen gør det muligt at nå en særligt relevant målgruppe med et budskab, som ikke kun omhandler nye modeller fra Mercedes-Benz, men som også præsenterer brandets visioner og planer om ansvarlighed og bæredygtighed i fremtidens elektriske mobilitet.”

– Signe Christiani, Marketing Manager, Mercedes-Benz Danmark

Resultat

Kampagnens fortællinger vakte i høj grad Børsens læseres interesse, der dermed oplevede Mercedes-Benz i relation til omstillingsparathed.

  • Forsidevisninger: 1,6 mio. visninger af hver af de tre annoncørbetalte artikler på forsiden af borsen.dk og relevante artikelsider.
  • Artikelvisninger: 20.727 artikelvisninger i alt. Facebook-kampagnerne og ikke mindst organiske søgninger drev trafik til artiklerne, der gav resultater over benchmarket for annoncørbetalt indhold på 2880 pr. artikel.
  • Læsetid: 3 minutter og 13 sekunder brugte brugerne i gennemsnit på at læse artiklerne (benchmark 02:30 min.).
  • Video-engagement: De tre videoer i artiklerne blev samlet set af brugerne i knap 40 timer.

Shortlistet

Kampagnen for Mercedes-Benz er shortlistet af Digiday Marketing and Advertising Awards Europe 2022 i kategorien “Sponsored Content”.

66.164 af Børsens brugere (over 18 år) vil give over 400.000 kr. for en fabriksny bil, hvis de skulle anskaffe/udskifte deres personbil.

219.245 af Børsens brugere (over 18 år) vil overveje en el- eller hybridbil, hvis de skulle anskaffe/udskifte bil.

Skal vi samarbejde?

Hos Børsen hjælper vi dig hele vejen. Lige fra kampagneplanlægning og produktion af skræddersyet indhold til distribuering og aktivering af indhold til vores værdifulde målgruppe.

Vi stiller vores ekspertise til rådighed, og uanset om du allerede nu har en god idé om, hvad du kunne tænke dig, eller om du er i tvivl om den bedste løsning for dig og din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os for et uforpligtende møde. Du kommer i kontakt med en af vores erfarne konsulenter, der hjælper dig godt i gang og viser dig dine muligheder hos Børsen.

Indtast dine oplysninger, så kontakter vi dig hurtigst muligt.