Momondo

Målsætning

De fleste kender Momondo som rejsesiden, der finder og sammenligner de bedste priser på fly, hoteller, lejebiler, pakkerejser og ferieboliger i udlandet. Men da coronakrisen ramte, og sommeren 2020 for de flestes vedkommende skulle tilbringes i Danmark, ville Momondo fortælle danskerne, at deres søgemaskine også er oplagt at bruge til at finde hoteller i Danmark.

Kampagnen hos Børsen skulle derfor inspirere målgruppen til at rejse ud i Danmark for at opleve alle de fantastiske ting, vores land har at byde på – og sammenligne priser på hotel gennem Momondos søgemaskine.

58 pct. af Børsens ugentlige læsere og brugere benytter momondo.dk til bestilling af rejser på nettet.

70 pct. af Børsens ugentlige læsere overvejer at holde ferie i Danmark de kommende 12 mdr.

Løsning

Under taglinen ”Verdens største oplevelser – lille Danmark har det hele” skabte vi en kampagne, der inspirerede og engagerede målgruppen på tværs af Børsens annonceformater på digitale platforme og print.

Kampagnen strakte sig over en periode på fire uger og bestod af en annoncørbetalt artikel på borsen.dk, som blev eksponeret på forsiden af borsen.dk, via Børsens Facebookside, nyhedsbreve, displaybannere og tre helsidesprintannoncer i Børsen Weekend.

Den annoncørbetalte artikel blev skabt som en guide, der med engagerende storytelling inspirerede læserne til, hvor i Danmark du kan få de samme oplevelser, som du normalt rejser ud for at få på din ferie. Hvis du f.eks. drømmer om at surfe på Hawaii, kan du surfe i Klitmøller, hvis du elsker vinferie i Bourgogne, kan du tage på vinferie i Nordsjælland.

For at drive engagement hos målgruppen fremhævede vi ved hver oplevelse et hotel i artiklen og linkede videre til Momondos hotelsøgemaskine, så læserne blev nudget til at prøve den. I slutningen af artiklen sendte vi læserne videre ind til Momondos eget inspirationsunivers, momondo.dk/oplevdanmark.

Taktisk annoncering bakkede op om det annoncørbetalte indhold. De tre helsidesannoncer i Børsen Weekend og displaykampagnen på borsen.dk viste essensen af indholdet i artiklen og inspirerede til hhv. at opleve Røsnæs: Danmarks svar på Bordeaux, Klitmøller: Danmarks svar på Hawaii, og de danske badehoteller: vores svar på hoteller i international klasse.

Er det gennemsnitlige årlige forbrug på ferier blandt Børsens læsere og brugere. Det er 54% højere end forbruget i den generelle danske befolkning.

Resultat

  • Eksponeringer: 1.600.000 eksponeringer af artiklen på borsen.dk i en periode på 14 dage
  • Artikelvisninger: Artiklens indhold og timingen i kampagnen ramte målgruppen spot on og det resulterede i 14.531 unikke artikelvisninger, hvilket ligger langt over gennemsnittet på 2.880 for annoncørbetalt indhold
  • Læsetid: Artiklen havde en gennemsnitlig læsetid på 03:28 min (gennemsnit for annoncørbetalt indhold 02:28 min)
  • Klik: Der var 1131 klik videre til Momondo fra artiklen (CTR 7,6%) (gennemsnit for annoncørbetalt indhold: 3%)
  • Facebook: Posts via Børsens Facebookside fik 91.447 eksponeringer, 4392 klik ind til artiklen, 47 delinger og 205 likes

I forbindelse med COVID-19 så vi en ændret adfærd i forhold til danskernes rejsemønstre. Fra at have fokuseret på rejser til udlandet begyndte danskerne at søge efter rejser i Danmark. For os var det vigtigt, at kampagnen kunne hjælpe vores brugere til at finde nye og spændende destinationer og overnatningsmuligheder samt oplevelser i Danmark. Samarbejdet med Børsen har været rigtig godt. Det har været et mix af input til kreative løsninger, det bedste brug af Børsens medier, måling af resultater koblet med en eminent projektstyring og eksekvering. For os var valget af Børsen en test for at se, hvordan vi kunne bruge de forskellige medieløsninger til at skabe holdningsændringer i en målgruppe vi normalt ikke targeterer direkte med vores kommunikation

– Allan Askov Christoffersen, Director, Media & Brand Activation, Marketing EMEA, Kayak

Native artikel:
8 udsøgte oplevelser i Danmark:

Her får du vin, surfing, golf og
arkitektur i verdensklasse

Selv om du måske havde drømt om at pakke kufferten og flyve mod nye eventyr, kan du med en staycation i Danmark denne sommer få nogle fantastiske oplevelser med både natur, mad, strand og storby.

Klik her for at læse artiklen 

Bannermuligheder

Oplev kampagnens flotte topscroll og interscrol bannere

Klik her for at se topscroll

Klik her for at se interscroll

SoMe-opslag

Facebook opslaget fik mange eksponeringer og højt engagement.

Klik her for at se opslaget

Annoncer

Kampagnen bestod også af tre annoncer, der udkom på print og i e-avisen

Klik her for at se en af annoncerne

Skal vi samarbejde?

Kontakt os på 72 42 33 20 eller brands@borsen.dk,
og få en uforpligtende snak om, hvad et samarbejde med Børsen Creative kan tilbyde din virksomhed.