Målsætning

Juvelforretningen Hartmann’s har fra Bredgade i København forsynet danskerne med eksklusive ædelstene og smykker i mere end 20 år. Indehaver Ulrik Hartmann har en særlig passion for sjældne diamanter og et internationalt udsyn, der har gjort ham til en af Danmarks førende juvelerer.
Et område, der er særligt vigtigt for Hartmann’s, er historiefortællingen omkring smykkerne. Det er det afgørende element, der gør samtlige smykkekollektioner unikke og interessante – og derfor var netop historiefortællingen også kernen i kampagnen til Børsen, hvis formål var at positionere Hartmann’s som den førende, eksklusive juvelér hos Børsens købestærke målgruppe.

Løsning

Kampagnen bestod af tre annoncørbetalte artikler, der hver især fortalte en unik historie med fascinationsdrevet storytelling, hvor der ikke var et direkte produktfokus; i stedet var omdrejningspunktet den gode historie bag de unikke smykker, som Hartmann’s sælger.

Det var tydeligt i historien om de sjældne pink diamanter fra Argyle-minen i Australien, der snart lukker – og derfor er diamanterne ud over at være smukke også en attraktiv investering. Der var også masser af underholdende storytelling i historien om de flere milliarder år gamle rubiner fra Grønland, som Hartmann’s som den første juvelér har formået at gøre en smykkekollektion ud af. Derudover bød kampagnen også på en mere konkret guide til forlovelsesringe skrevet til yngre førstegangsbejlere.

Med disse fascinerende historier fra flere afkroge af verden var det oplagt, at serien af annoncørbetalte artikler passede til longread-formatet på borsen.dk, hvor historierne virkelig kunne bringes til live i ord og billeder.

Sideløbende med artiklerne i native-kampagnen kørte et taktisk spor med bannerannoncering på borsen.dk for at drive trafik direkte til Hartmann’s website. Visuelt og taktisk spillede bannerne sammen med de annoncørbetalte artikler og viste de smykker og diamanter, som var omtalt i de annoncørbetalte artikler.

”Jeg tror, jeg har samarbejdet med Børsen i 20 år. Så vi har haft et langt og spændende ægteskab, som er vokset med tiden. Børsen har hjulpet os til at vokse, fordi der netop findes nogle superinteressante og købedygtige kunder i Børsens univers. ”

– Ulrik Hartmann, ejer og grundlægger, Hartmann’s 

Resultat

De annoncørbetalte artikler fungerede perfekt til Børsens univers, fordi de balancerede mellem livsstil og investering, og blev derfor taget godt imod af målgruppen.

  • Eksponeringer: 1.600.000 eksponeringer af hver artikel på borsen.dk i en periode på 14 dage
  • Artikelvisninger: Artiklernes indhold og timingen i kampagnen ramte målgruppen spot on, og det resulterede i 16.214 artikelvisninger i alt for de tre artikler, hvilket ligger langt over gennemsnittet for annoncørbetalt indhold på 2880 pr. artikel.
  • Læsetid: Artiklerne havde en gennemsnitlig læsetid på 04:43 min. (gennemsnit for annoncørbetalt indhold er 02:28 min.)
  • Klik: Der var 1318 klik videre til Hartmann’s website fra artiklerne (CTR 7,8 pct.; gennemsnit for annoncørbetalt indhold er 3,5 pct.)
  • Facebook: Artiklerne blev eksponeret via dark post fra Børsens Facebookside, hvor vi så et stort engagement. De tre artikler fik samlet 124.312 eksponeringer, 4399 klik ind til artiklen, 618 likes og 81 kommentarer.

 

104% Børsens læsere bruger årligt 104% flere penge på smykker end gennemsnittet.

80.308 af Børsens læsere er ret- eller meget interesserede i smykker og ure. 

Skal vi samarbejde?

Kontakt os på 72 42 33 20 eller brands@borsen.dk,
og få en uforpligtende snak om, hvad et samarbejde med Børsen Creative kan tilbyde din virksomhed.