Secher Fine Art & Design

Målsætning

Da det københavnske galleri Secher Fine Art & Design fik en særlig samling af værker af den kendte maler Asger Jorn til salg, var det oplagt at markedsføre den med engagerende storytelling til Børsens målgruppe. Målsætningen med kampagnen for Secher Fine Art & Design var derfor tredelt:

Den overordnede målsætning var at skabe et større kendskab til galleriet over for en målgruppe, som typisk interesserer sig for kunst og design, både af æstetiske årsager og som investeringsobjekter. Dernæst var formålet at sætte fokus på den helt særlige udstilling af den kendte maler Asger Jorn. Netop denne udstilling var unik inden for private gallerier. Secher Fine Art & Design ville derfor gerne demonstrere sin unikke passion for kunst og evne til at skabe private galleriudstillinger på meget højt niveau. Sidst, men ikke mindst var formålet at sætte fokus på kunst som et attraktivt investeringsemne. Og netop Børsens brugere er blandt de mest investeringsinteresserede i Danmark og altid på jagt efter en god investering.

Løsning

Den annoncørbetalte artikel for Secher Fine Art & Design blev sat op i en longread artikelskabelon, så der var rigelig plads til både billeder af værkerne og galleriet samt engagerende storytelling i selve artikelteksten. Netop billedsiden var supervigtig, fordi det handlede om at formidle de smukke malerier, ikke bare i tekst, men så læseren kunne se farverne og skønheden også visuelt. Artiklen afspejlede kunstpassionen hos galleriejer Anders Secher og skabte en forbindelse mellem læserne og de enkelte maleriers historie. Derudover blev der delt ud af viden om investeringer i kunst.

Artiklen blev kombineret med en retargeting-kampagne i form af bannere på borsen.dk, hvor billeder af de samme malerier fra artiklen og budskabet om udstillingen ramte de læsere, som havde interageret med artiklen.

34 pct. af Børsens ugentlige læsere og brugere går på maleri og kunstudstilling min. halvårligt.

6 pct. af Børsens ugentlige læsere og brugere går på maleri/kunstudstilling min. månedligt. 

Resultat

Artiklen performede flot på borsen.dk, og læsetiden var høj. De dragende, farverige billeder og balancen mellem storytelling og konkrete facts om kunstinvestering fastholdt læserne, og en høj andel af dem klikkede videre til Secher Fine Art & Designs eget website. I kølvandet på artiklen oplevede Secher Fine Art & Design en signifikant større interesse for galleriet, og flere kunder fortalte, at de havde set artiklen.

 

  • Antal læsere: 5400
  • Gennemsnitlig læsetid: 3.28 minutter
  • Klik fra artiklen videre til kundens eget site: 910

”Det var en super velskrevet artikel med lang holdbarhed. Og den lever stadig nu her snart et år senere! Jeg har lige solgt et maleri på baggrund af den.”

– Alice Secher, indehaver, Secher Fine Art & Design

Læs artiklen

Asger Jorn-malerier: En unik investeringsmulighed i en usikker tid

Native Advertising-podcast

Lyt med i afsnit 6 af 2. sæson af Native Advertising-podcast og hør Alice Secher og Børsens chefkonsulent, Cristina Biondi Gartmann, fortælle om, hvordan man kan få stor effekt med et lille budget.

Skal vi samarbejde?

Kontakt os på 72 42 33 20 eller brands@borsen.dk,
og få en uforpligtende snak om, hvad et samarbejde med Børsen Creative kan tilbyde din virksomhed.