Flymastodonter bløder milliarder, mens lavprisselskaber trives: Det er dyrt at være ufleksibel

De gamle flyselskaber har nok statspenge i ryggen, men er samtidig kostbare at drive og har ikke ryddet op i dyre overenskomster

lufthansa.jpg
Lufthansa er et af verdens stærkeste flyselskaber og har modtaget milliarder i støtte fra den lige så stærke tyske stat. Men de må levere fly tilbage, mens lavprisfrækkerten Ryanair køber flere. Arkivfoto: Reuters/Fabrizio Bensch
Virksomheder
Eksklusivt for kunder
01. mar 2021 KL.14:00
Paradokset er til at få øje på: I september 2020 bekendtgjorde Lufthansa, at de måtte tilbagelevere 150 fly, der var tilovers efter de benhårde tilpasninger, coronakrisen har tvunget branchen til.F...

Læs denne artikel
- og alle andre på borsen.dk

Prøv Børsen i en måned for kun

99 kr.

  • Fuld adgang til borsen.dk
  • E-avisen kl. 21 hver dag
  • Aktiekurser i realtid
  • Børsen Weekend i postkassen hver fredag
  • Følg dine investeringer med porteføljer og overvågninger

Abonnementet forsætter automatisk til 599 kr. om måneden. Der er ingen binding, og du kan til enhver tid opsige til udløb af den forudbetalte periode.