Dansk økonomi kommer buldrende ud af coronakrisen. Så tidligt som i april steg beskæftigelsen kraftigt – og ledigheden er nu tæt på niveauet før corona. Samtidig er erhvervslivets konjunkturbarometre i top. Vi kan allerede i andet halvår være tilbage på det vækstspor, vi befandt os på, inden corona ramte. Det er uventet hurtigt.
Men det voldsomme retnings- og temposkift udfordrer også mange virksomheder. Virksomhederne melder nu om udstrakt mangel på materialer og udstyr. Opsvinget er globalt, og når mange virksomheder står i kø til de samme materialer på verdensmarkedet, udfordrer det forsyningssikkerheden. Dertil kommer, at manglen på arbejdskraft også er steget kraftigt.