Erhvervs- og vækstminister Henrik Sass Larsen (S) sætter nu jagten ind på urimelige gebyrer i de danske investeringsforeninger og lover, at han har en omfattende analyse klar til foråret.Ministeren fremhæver, at de danske investeringsforeninger, som forvalter mere end 800.000 danskeres penge, hvert år betaler mere end 3 mia. kr. i provision til pengeinstitutterne ifølge en ny analyse fra Morningstar. Den såkaldte formidlingsprovision er investeringsforeningernes betaling for, at bankerne vil distribuere og rådgive om de enkelte investeringsfornde. Og det er omkostninger, som automatisk bliver trukket fra kundernes afkast.