SAS åbner pr. 1. december for en ordning, hvor kabinepersonale, der både er utilfredse med SAS- arbejdslivet og har en høj anciennitet kan tage deres gode tøj og gå med en pose penge.Øvelsen går ud på, at SAS vil af med en lokalaftale, hvor kabinepersonale med mindst syv års erfaring får seks måneders løn oven i en seksmåneders arbejdsudfasning. Ti års anciennitet giver en årsløn på toppen.