Blyantfirma: "Vi har ikke brugt nogen hjælpepakker, lønkompensation eller fyret folk" - men hvordan kan man leve af at sælge blyanter i en digital tid?

Blyantvirksomheden Sprouts succesopskrift lyder ifølge stifteren: "At tappe ind i den grønne bølge". Men en blyant gør ikke Sprouts kunder grønne, og risikoen for at medvirke til greenwashing lurer

8fd2184b-1c6d-407c-b9e1-924a410f0b45.jpg
Michael Stausholm stiftede i 2013 Sprout, der sælger blyanter, som kan plantes efter brug. De løser ifølge ham virksomheders udfordring med at kommunikere om bæredygtighed. Arkivfoto: Jonas Pryner Andersen
Pro selvstændig
Eksklusivt for kunder
19. jul 2020 KL.13:15
Da Ikea i Italien havde 25 års jubilæum, fik alle besøgende i varehusene en Ikea-blyant, men ikke den sædvanlige sandfarvede Ikea-stift. For i enden var en lille grøn tut med frø, og på blyanten ve...

Læs denne artikel
- og alle andre på borsen.dk

Prøv Børsen i en måned for kun

99 kr.

  • Fuld adgang til borsen.dk
  • E-avisen kl. 21 hver dag
  • Aktiekurser i realtid
  • Børsen Weekend i postkassen hver fredag
  • Følg dine investeringer med porteføljer og overvågninger

Abonnementet forsætter automatisk til 599 kr. om måneden. Der er ingen binding, og du kan til enhver tid opsige til udløb af den forudbetalte periode.