Opdateret kl. 18.28.
Regeringen er overvejer at lempe den udskældte PSO-afgift i den kommende vækstpakke.
Det bekrlfter erhvervs- og vækstminister Henrik Sass Larsen (S) ifølge TV2 News på en konference i København, der var arrangeret af Axcelfuture.
Afgiften skal ifølge kanalen lempes i forbindelse med den kommende vækstpakke, der forventes at lande i løbet af foråret.
Afgiften er tidligere blevet udskældt af dansk erhvervsliv for at skade den danske konkurrenceevne.
Erhvervs- og vækstministeren påpeger dog, at finansieringen endnu ikke er på plads for at lempe den afgift, der ventes at indbringe mere end 6 mia. kr. i år. Indtil da er eventuel lempelse kun på tegnebrættet, påpeger ministeren.
Regeringen er overvejer at lempe den udskældte PSO-afgift i den kommende vækstpakke.
Det bekrlfter erhvervs- og vækstminister Henrik Sass Larsen (S) ifølge TV2 News på en konference i København, der var arrangeret af Axcelfuture.
Afgiften skal ifølge kanalen lempes i forbindelse med den kommende vækstpakke, der forventes at lande i løbet af foråret.
Afgiften er tidligere blevet udskældt af dansk erhvervsliv for at skade den danske konkurrenceevne.
Erhvervs- og vækstministeren påpeger dog, at finansieringen endnu ikke er på plads for at lempe den afgift, der ventes at indbringe mere end 6 mia. kr. i år. Indtil da er eventuel lempelse kun på tegnebrættet, påpeger ministeren.