Udmeldingen fra Socialdemokratiets Henrik Sass Larsen, om at ulighed ikke er et "kæmpe problem" i Danmark, bliver ikke godt taget imod af to af de partier, som Socialdemokratiet med stor sandsynlighed kommer til at arbejde tæt sammen med efter det kommende folketingsvalg.Hos Socialistisk Folkeparti genkender man ikke billedet af, at ulighed ikke er et kæmpe problem.