ForsikringsBrief AdvisorBrief
KØB SENESTE NYT KURSER
Køb Abonnement

Danmarks Nationalbank sælger SAS-aktier

Danmarks Nationalbank har solgt sine aktier i luftfartsselskabet SAS. Det oplyser SAS i en pressemeddelelse.

Ifølge Bloomberg-data havde Nationalbanken en ejerandel på 1,39 procent af SAS svarende til knap 4,6 millioner aktier.

Salget medfører, at Karsten Biltoft, der repræsenterede nationalbanken i SAS' nomineringskomité, udtræder af komitéen.

Han erstattes ikke i komitéen, som derfor fortsætter sit arbejde med kun fire medlemmer.

Det er komitéens formand, Jonas Iversen fra det svenske finansministerium, Peter Brixen fra det danske finansministerium, Knut Utvik fra det norske handels- og industriministerium og Peter Wallenberg JR fra Knut og Alice Wallenbergs Stiftelse.

/ritzau/


Andre læser også

DAGENS

E-AVIS

E-avis vignette
Dagens E-avis