Hos Socialdemokratiet, der allerede har varslet flere politiske indgreb mod de stigende topcheflønninger, vækker det harme, at Nets-ledelsen i et nyt aktieprogram kan ende med en gevinst på 7 mia. kr."Man må jo tænke, om de er politisk tonedøve i Nets? Det er en provokation, som aktualiserer vores forslag, og som giver anledning til at tænke yderligere over, om der kan findes mere vidtgående idéer til, hvordan man undgår dette," skriver Henrik Sass Larsen, gruppeformand i Socialdemokratiet, i en mail til Børsen.