I Danmark bygger vi som aldrig før. Vi skal have nye byområder, der kan afbøde det stigende boligpres på storbyerne og omegn. Vi holder hjulene i gang, beskæftigelsen høj, og ejendomsmarkedet har – ligesom klimaet – været overophedet i en rum tid.
Danmark har alle tider brystet sig af at være foregangsland inden for grønne løsninger, grøn omstilling og særligt klimavenlig energi. Vi forsøger os med genanvendte byggematerialer, højhuse i træ og endda betonbyggerier med mindre CO2-udledning pr. kvadratmeter end de førnævnte træbyggerier. Vi nytænker og tager ansvar. Det er positivt, men også nødvendigt.