“Det skaber værdi for min virksomhed at tænke i muligt salg”

 STRATEGI | Af Pia Konstantin Berg

Virksomhedsejer Christoffer Gade står ikke umiddelbart over for at skulle sælge. Alligevel meldte han sig til Børsen Uddannelses masterclass for at lære, hvordan han gør sin virksomhed salgsklar. Rettidig omhu kan nemlig betale sig, mener han.

”Jeg plejer at sige, at hvis du ikke udvikler, så afvikler du,” fortæller Christoffer Gade, som har deltaget i Børsen Uddannelses masterclass “Gør virksomheden salgsklar”.

Som andengenerationsejer af Snevagten i Rødovre gør han en dyd ud af at tilegne sig ny viden, som kan gavne virksomheden både nu og i fremtiden. Derfor besluttede han sig for at sætte sig ind i den proces, han vil komme til at stå over for, hvis han på et tidspunkt vælger at sælge – og det har været penge og tid godt givet ud.

”Kurset har en høj kvalitet, så du lærer rigtig meget på kort tid. Det foregår på små hold, undervisningen er effektiv, og du får mulighed for at stille en masse spørgsmål. Så det er billig rådgivning, som jeg ser det,” fortæller han.

Det med at gøre forretningen klar til et eventuelt salg er ikke noget, du løser på en weekend. Det tager tid. Nogle er klar, og andre er ikke klar til det. Her kan en masterclass sætte gang i nogle tanker og give et øget løft i forhold til, hvad der skal være indfriet for at nå et salg.

Christoffer Gade, ejer, Snevagten

 

Virksomhedssalg tager tid
Et salg kan både være omfattende og opslidende, og der er mange fælder, man kan ryge i som virksomhedsejer. Derfor er forberedelsen vigtig, og den proces er Christoffer Gade blevet klogere på.

”Det med at gøre forretningen klar til et eventuelt salg er ikke noget, du løser på en weekend. Det tager tid. Nogle er klar, og andre er ikke klar til det. Her kan en masterclass sætte gang i nogle tanker og give et øget løft i forhold til, hvad der skal være indfriet for at nå et salg,” siger han og tilføjer, at salgsforberedelserne samtidig kan hjælpe med til at trække virksomheden i en positiv retning.

”Jeg er blevet klogere på, hvor jeg kan optimere virksomhedens værdi, og jeg kan se, at det også er de områder, der reflekterer værdi i forhold til mine kunder. Så selvom jeg ikke skal sælge, er det stadig en god idé at have fokus på hele det kommercielle omkring firmaet. Det er det, jeg skal arbejde med fremadrettet.”

 

Hvis du også vil være rustet til at sælge din virksomhed, så læs mere om masterclassen “Gør virksomheden salgsklar” her

Se videoen med Christoffer Gade, der fortæller om, hvad han har fået ud af at deltage på masterclassen.