1987: Klogere at eje
Jeg har altid investeret i boliger. Jeg lærte hjemmefra at betragte mursten som en god opsparingsmetode og en måde at bygge formue på, og som 22-årig købte jeg min første bolig. Det var en 150 kvm stor andelslejlighed på Skanderborgvej i Aarhus. Min storebror, som var advokat, havde allerede overbevist mig om, at det var klogere at eje end at leje. Han fandt desuden ud af, at der var nogle problemer med konstruktionen i andelsforeningen, og det udløste et betydeligt afslag i prisen. Da jeg solgte lejligheden, tjente jeg godt på den, og det blev startskuddet til en livslang interesse for boliger og investeringer i boliger. Siden har jeg lavet intet mindre end 15 bolighandler – otte i Danmark og syv i Frankrig – og jeg har tjent flere penge på at købe og sælge boliger end på mange af de job, jeg har haft gennem årene.