For English version see below

Abonnementsbetingelser

Generelt
Nedenstående abonnementsbetingelser gælder for alle trykte og digitale abonnementer købt hos Dagbladet Børsen A/S ("Børsen"). Når du køber et abonnement eller andre varer/ydelser, accepterer du samtidig Børsens abonnementsbetingelser, som vi forudsætter du har læst forud for købet.

Betaling og fornyelse
Betalingsfristen for abonnementsopkrævninger er én uge. Hvis betalingsfristen bliver overskredet, udsender vi en påmindelse om betaling tillagt et gebyr. Inden udløbet af en periode udsender vi en opkrævning for den kommende periode; alle abonnementer er således forudbetalt. Alle abonnementer fornys automatisk, medmindre andet er oplyst.

Abonnementsændringer
Som Børsen-kunde kan du selv foretage flytning, ferieafmelding, reklamationer, ændring af abonnement m.m. på borsen.dk under "Min konto". Som Børsen-kunde eller Penge & Privatøkonomi-kunde kan du også sende en e-mail til kundeservice@borsen.dk eller ringe til Kundeservice på tlf. +45 72 42 32 12. Flytning og andre ændringer, som er bestilt inden kl. 11.30, vil normalt have effekt fra den næste udgivelsesdag.

Digital adgang
Adgang til Børsens digitale tjenester er personlig og giver adgang for én bruger. Adgangen må derfor ikke bruges af flere brugere samtidig. Børsen forbeholder sig ret til midlertidigt eller permanent at suspendere den digitale adgang ved misligholdelse af betingelserne. Dette kan ske med eller uden varsel og uden yderligere forpligtelser over for kunden.

Kommunikationsvilkår
Du vil i nødvendigt omfang modtage e-mails og sms'er fra Børsen vedrørende tekniske problemer, betaling, levering, ændringer af abonnementsvilkår m.m.
Derudover vil du modtage velkomstmails og sms'er i forbindelse med dit køb, ligesom du får tilsendt tilbud om fordele og nye abonnementsformer, hvis du en dag stopper dit abonnement. Endvidere vil Børsen lejlighedsvis sende e-mails eller sms'er vedrørende redaktionelle historier og temaer, kundefordele, nye abonnementsmuligheder og tilbud på Børsens egne lignende produkter og ydelser som f.eks. Børsen Konference, Penge & Privatøkonomi og Børsen Gazelle. Du kan til enhver tid frabede dig at modtage disse ved at afmelde i selve e-mailen eller sms'en eller under nyhedsbrevsindstillingerne på Børsens kundeportal. Du kan også kontakte Kundeservice med besked om afmelding, jf. markedsføringslovens regler herom.

Levering og reklamation
Som udgangspunkt bliver trykte produkter leveret med bud, men postlevering kan forekomme. Ved manglende levering vil de udeblevne aviser blive trukket fra på den næste regning. Forsinkede og efterleverede aviser/magasiner bliver ikke godtgjort.

Fortrydelsesret
Når du køber et abonnement, har du 14 dages fortrydelsesret. Alle abonnementer, der er tegnet med en introduktionspris, vil efter den første periode fortsætte til den normalt gældende abonnementspris. For Børsen Business Intelligence- og storkundeaftaler gælder der særlige betingelser afhængigt af kontrakten.

Opsigelse
Abonnementer forudbetales altid og løber, indtil de opsiges. Vi adviserer dig altid senest 8 dage før fornyelse med information om pris for den næste periode. Abonnementer kan til enhver tid opsiges til udløb af den forudbetalte periode. For abonnementer med en aftaleperiode på mere end én måned er opsigelsesvarslet dog indeværende måned, plus én måned. Ved refusion fratrækkes et administrationsgebyr. Opsigelsen skal meddeles til Børsens Kundeservice.

Subscription conditions

General
The following terms and conditions apply to all print and digital subscriptions taken out with Dagbladet Børsen A/S (“Børsen”). In purchasing a subscription or other goods/services, you acknowledge that you have read and accept Børsen's terms and conditions.

Payment and renewal
The deadline for subscription payments is one week from the time of purchase. If this deadline is exceeded, we will send a payment reminder and a fee will be added to the initial purchase price. Before a subscription period expires, we will send an invoice for the following period; all subscriptions are thus payable in advance. Unless otherwise stated, all subscriptions are automatically renewed.

Subscription changes
You can change your delivery address, pause your subscription, register a complaint, etc., on www.borsen.dk via the "Min konto" tab (“Customer Service tab”). You can also send an e-mail to kundeservice@borsen.dk or call Customer Service at +45 72 42 32 12. Requests made before 11:30 am will normally take effect from the next publication date.

Digital access

Access to Børsen's digital services is personal to a single user only. The access must not therefore be used simultaneously by multiple users. If this condition is breached, Børsen reserves the right, with or without notice and without further obligation towards the customer, to temporarily or permanently suspend the digital access.

Terms & conditions on communications
As and when required, you will receive e-mails and SMS messages from Børsen relating to technical issues, payments, delivery, changes to terms & conditions of subscription, etc.
You will also receive welcome e-mails and SMS messages in connection with your purchase and, if at any time you choose to cancel your subscription, you will be sent offers relating to benefits and new forms of subscription. Furthermore, Børsen will occasionally send e-mails or SMS messages relating to feature stories and themes, customer benefits, new subscription options, and offers relating to Børsen’s own similar products and services, such as Børsen Conference, Money & Private Finance and Børsen Gazelle. You may at any time request not to receive such e-mails or SMS messages by unsubscribing in one of the e-mails or SMS messages or in the newsletter settings on Børsen’s customer portal. You may also inform Customer Services that you no longer wish to receive such e-mails and SMS messages, cf. the provisions of the Danish Marketing Practices Act.

Delivery and complaints
As a rule, printed publications will be delivered by courier, though they may also be delivered via the postal service. In the event that a publication is not delivered, the cost of the newspaper in question will be deducted from the next invoice. However, no reimbursement will be made for delayed/retrospective delivery of newspapers/magazines.

Right of cancellation
After purchasing a subscription, you have a 14-day period in which you can cancel. Any subscription taken out at an introductory price will automatically continue at the standard applicable rate after the initial period. In the case of Børsen Business Intelligence and key account agreements, special terms and conditions apply as per contract.

Termination
Subscriptions are always payable in advance and run until such time as they are terminated. In all cases, eight days prior to the renewal date we will inform you of the price for the next period. At any time, you may give notice to terminate your subscription upon expiry of the period for which advance payment has been made. However, subscriptions with a contract period of more than one month may be terminated by giving one month’s notice to the end of the following month. Any refund is subject to a handling fee. The notice should be submitted to Børsen’s Customer Service.


Kontakt

Ved spørgsmål kontakt:

Dagbladet Børsen
Møntergade 19
1140 København K
+45 33 32 01 02
kontakt@borsen.dk
CVR-nr: 76 15 63 28

Kundeservice
+45 72 42 32 12
kundeservice@borsen.dk

Annonce
+45 72 42 33 20
annonce@borsen.dk

Redaktion
+45 72 42 33 33
redaktion@borsen.dk

Abonnement
+45 72 42 32 22
abonnement@borsen.dk

Ansvar

Derudover tages der forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer, trykfejl og fejl på borsen.dk. Dagbladet Børsen påtager sig intet ansvar som følge af købers restforhold over for tredjemand.

Kontrakter
Dagbladet Børsen A/S indgår abonnementsaftaler på dansk.

Ophavsret

Retningslinjer for anvendelse af Børsens materialer.

Læs her