Forretningsudvikling

Identificer og realiser dine vækstmuligheder

Bliv skarp på din virksomheds vækstmuligheder

På denne uddannelse i vækststrategi og forretningsudvikling lærer du, hvordan du lægger en solid og vækstbaseret forretningsstrategi ud fra den nyeste forskning og konkrete erfaringer fra erhvervslivet og ikke mindst, hvordan strategien realiseres.

Du får redskaberne og indsigterne til at kunne analysere og udforme forretningsstrategien for din virksomhed, og du lærer de metoder, der sikrer, at planerne bliver ført ud i virkeligheden. Et potentiale er fugle på taget og tomme kalorier. Det giver ingen vækst. Udgangspunktet på uddannelsen er fokus på, hvordan strategi- og vækstinitiativer bliver til noget målbart, konkret og profitabelt.

Med udgangspunkt i empirisk data, konkrete og relevante cases samt nyeste forskning bliver du klogere på strategi- og forretningsudvikling, og hvordan det bør gribes an i din virksomhed.

Uddannelsen har et praktisk fokus, der naturligvis også trækker på den seneste teori. Cases og eksempler fra relevante danske og internationale virksomheder inddrages i høj grad i undervisningen, således at du som deltager bliver i stand til selv at kunne arbejde videre med forretningsudviklingen i din virksomhed.

Der præsenteres letanvendelige modeller, moderne redskaber og rammeværk til dit videre arbejde med strategi- og forretningsudvikling i din virksomhed.

Målgruppe

Masterclassen i forretningsudvikling henvender sig til dem, der tænker de strategiske tanker og skal eksekvere virksomhedens strategi. Det kan være virksomhedsejere, ledere eller bestyrelsesmedlemmer i virksomheder, hvor I har ambitioner om udvikling og vækst.

Masterclassen er endvidere for medarbejdere i både etablerede SMV og større virksomheder, som har ambitioner om at internationalisere, gå ind i nye produktområder eller tage nye kanaler i brug. Er du fra en større virksomhed, er kurset mest henvendt til mellemleder- eller divisionsniveau.

,

Varighed:
To dage

Næste hold:
8. og 9. april 2024

 

Børsen Uddannelse
Copenhagen Marriott Hotel
Kalvebod Brygge 5
1560 København

 

12.499 kr.

ekskl. moms

Program – dag 1

 

  • Hvad er en strategi egentlig – de fem spørgsmål, en god strategi besvarer
  • Typiske faldgruber for strategiarbejdet – og tiltag til at undgå dem
  • Kilder til konkurrenceevne – indefra og i markedet
  • Kilder til differentiering – “blå og røde oceaner”
  • Case: et eksempel på strategiudvikling og -eksekvering med succes. Hvad kan vi lære af den case?

Program – dag 2

  • Vækst og skalering – modeller til inspiration
  • 20 modeller, der giver profitabel vækst
  • Cases: egne eksempler og vækstudvikling for deltagernes virksomheder
  • Typiske barrierer for vækst – elastikmodellen
  • Konkrete tiltag til at overkomme barrierer
  • Afsluttende case: et forløb fra start til slut med konkret anvendelse af modeller og værktøjer, der er gennemgået over de to dage

 

På denne masterclass lærer du:

→ Hvordan du lægger en solid og vækstbaseret strategi for din virksomhed, og hvordan denne plan realiseres

→ Hvordan du undgår de typiske faldgruber i arbejdet med strategi- og forretningsudvikling

→ Hvilke metoder du skal benytte til implementering af virksomhedens strategi

→ At anvende modeller og metoder til udvikling af din virksomhed, som du kan arbejde videre med efter uddannelsens afslutning

Mød din underviser, Lars Bo Hansen

Lars Bo Hansen har arbejdet med strategi- og forretningsudvikling i mere end 20 år og har udviklet strategier og arbejdet med implementering i en lang række industrier, både nationalt og internationalt.

Lars Bo Hansen er desuden forfatter til flere bøger om strategi, forretningsudvikling og ledelse, herunder “De første 100 dage” (2018), “Mig og Joe” (2016) og “Strategi der virker” (2013). Lars er med andre ord rutineret i at formidle viden.

 

Lars Bo Hansen,
partner, Implement Consulting Group