Kom nu ud til kunderne!

Klaus Lund
BLOGS Af
B&O's nytiltrådte CEO Tue Mantoni har fat i den lange ende nu, når B&O's udvikling skal vendes. En af opskrifterne er ganske simpel, nemlig at komme tættere på kunderne ved at besøge dem og ikke gemme sig bag nøgletal og power point oplæg.

Tue Mantoni har selv som noget af det allerførste efter sin tiltrædelse været ude i nogle B&O butikker og også været med serviceteknikere ude hos kunderne. Men han har også for nyligt meldt ud, at alle i ledelsesteamet én gang om året skal en uge ud hos forhandlerne.

Det er jo meget logisk, at man som nytiltrådt direktør selvfølgelig vil ud at fornemme duften i bageriet, men vil man have en virkelig kundeorienteret organisation, så kræver det, at man løbende på alle mulige måder kommer tæt på kunderne.

Hånden på hjertet: Hvor mange i jeres ledergruppe har inden for de seneste 12 måneder brugt mere end 2-3 hele dage på næsten i bogstaveligste forstand at være med til at betjene jeres kunder?

Dagsordenen i mange virksomheder netop nu er vækst i toplinjen, og den kan kun komme fra kunderne. Vinderne bliver dem, der forstår kundernes behov bedst. Man bliver ikke en mere kundeorienteret virksomhed af at sidde i direktionslokalet og drøfte, hvorfor kundetilfredshedsindexet nu er steget eller faldet 2 point – der skal meget mere til.

Så kom nu ud af glasburet og gør det til en del af ledelseskulturen, at samtlige ledere årligt ligesom hos B&O bruger et antal dage sammen med jeres kunder.

 

Se flere blogs



Profil

Klaus Lund

Klaus Lund

Adm. direktør
Klaus Lund & Partnere
Klaus Lund blogger om, hvordan man som virksomhed skaber den bedste relation til sine kunder, hvad enten man driver restaurant eller bank.

Klaus Lund er adm. direktør i Klaus Lund & Partnere og har mere end 25 års erfaring fra konsulentbranchen. Bl.a. som stifter af ProMentor Management A/S, som i 1999 blev solgt til Aston Group og som medforfatter til adskillige ledelsesbøger.

Få Klaus indlæg
som RSS-feed her