Niels Lunde: I mange år fandt kunder sig i dårlige oplevelser. Her er Mærsk-topchefens tre punkter, der har gjort kunderne mere tilfredse

Topchef Søren Skou talte om fremtidens A.P. Møller-Mærsk på kapitalmarkedsdagen for nylig, men hvad har han lært siden strategiskiftet i 2016? “Vi havde ikke nogen reel idé om, hvad det egentlig var,” siger han om satsningen på ny teknologi

331766712.jpg
Først i 2013-14 fik Mærsk-ledelsen øjnene op for, hvad digitaliseringen kan udrette. Arkivfoto: Carsten Snejbjerg/Bloomberg
Virksomheder
Eksklusivt for kunder
25. jun 2021 KL.11:00
Fem år efter, at A.P. Møller-Mærsk valgte en ny strategi, trænger spørgsmålet sig på: Hvad kan man lære af forløbet?Idéen er at blive en såkaldt integreret container- og logistikvirksomhed, og selv...

Læs denne artikel
- og alle andre på borsen.dk

Prøv Børsen i en måned for kun

99 kr.

  • Fuld adgang til borsen.dk
  • E-avisen kl. 21 hver dag
  • Aktiekurser i realtid
  • Børsen Weekend i postkassen hver fredag
  • Følg dine investeringer med porteføljer og overvågninger

Abonnementet forsætter automatisk til 599 kr. om måneden. Der er ingen binding, og du kan til enhver tid opsige til udløb af den forudbetalte periode.