Første fysiske butik slog dørene op i sommer: Nu åbner Too Good To Go en webshop

378344_16_9_large_58.jpg
Virksomheder
Eksklusivt for kunder
14. mar 2019 KL. 8:55

Juicekartoner, der nærmer sig sidste salgsdato, baconchips i forkert emballage eller måske lasagneplader, der har overskredet den dato, hvor produktet er bedst. Fremover skal det og meget mere være muligt at købe på nettet.

Det er visionen for madspildsappen Too Good To Go, der åbner en webshop.

Her skal det være muligt at købe de overskudsvarer, som er kommet til overs grundet krav til holdbarhedsdato, forkert påsatte etiketter eller sæsonudsving.

Webshoppen bliver åbnet, efter virksomheden i sommeren 2018 slog dørene op til den første fysiske butik, der har beliggenhed på Frederiksberg, og som har været godt besøgt, forklarer landechef Mikkel Fog i en pressemeddelelse.

"Siden åbningen i sommer har vi tydeligt mærket, at efterspørgslen for at åbne flere butikker rundt omkring i landet er stigende. Vi kan få endnu flere danskere med i kampen mod madspild, når vi nu inviterer alle til at redde overskudsmad via vores nye webshop.”

Bæredygtig løsning på madspild

Ifølge Miljøministeriet smides der alene i Danmark årligt over 700.000 ton mad ud, og samlet bidrager madspil på et globalt plan ifølge FN's Lenevdsmiddel- og Landbrugsorganisation FAO for op mod 8 pct. af udledningen af drivhusgasser.

Derfor vil Too Good To Go begrænse madspildet, og for samtidig at sikre en så bæredygtig platform som muligt, er pakkeemballagen produceret af genbrugsmateriale, og transportmulighederne fra forretning til forbruger søges at gøres bæredygtig.

"Vi har sat en leveringsaftale i stand, hvor et firma afhenter vores pakker på deres normale rute og sender dem videre gennem de velkendte leveringspartnere i Danmark. På den måde sørger vi for, at der ikke bliver et unødigt ressourcebrug ved transporten," lyder det fra Mikkel Fog i pressemeddelelsen. 

Too Good To Go havde i 2017 et driftsunderskud på mere end 20 mio. kr., mens det året forinden lå på 1,7 mio. kr.


Det er dog i tråd med virksomhedens strategi, har adm. direktør Mette Lykke tidligere udtalt til Børsen.

"Vi har rejst penge til at have den her strategi, hvor vi har stort fokus på væksten og hele tiden sætter gang i nye investeringer," sagde direktøren i oktober sidste år, hvor hun ikke vidste, hvornår Too Good To Go vil opnå profitabilitet.

Madspildsappen har i dag 8 mio. brugere og er aktive i ni europæiske lande.