Fald i forsendelser på 20 pct. til Kina: Apple bløder på verdens største mobilmarked

376725_16_9_large_791.jpg
Virksomheder
Eksklusivt for kunder
11. feb 2019 KL.11:07
Den amerikanske tech-gigant Apple oplevede i fjerde kvartal af 2018 et fald på cirka 20 pct. i leveringer af iphones til det kinesiske marked, skriver Bloomberg.

En udvikling, der understreger den kamp, der foregår mellem Apple og den lokale, kinesiske rival, Huawei, om markedsandele på verdens største marked.

Sådan lyder det i en ny rapport fra researcfirmaet IDC, skriver Bloomberg.

"Apple har ikke en god marketingsstrategi, der passer til det hurtigt skiftende kinesiske marked," siger senior direktør hos analysefirmaet Canalys til Bloomberg og uddyber:

"Når smartphones bliver til en vare for kinesiske kunder, skal multinationale virksomheder tilpasse deres overordnede salgs- og marketingstrategier. Apple ser ikke ud til at have ændret sine kinesiske marketingsplaner."