Transportbranchen glæder sig: S og Co kræver dansk løn til udenlandske chauffører
Lastbilkørsel på danske veje skal foregå på danske lønvilkår. Det fremgår af finansloven, hvor der også er sat penge af til mere kontrol.
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Virksomheder Af
Eksklusivt for kunder




NY SÆSON Gå til bords med Børsens gastronomiredaktør, når han bryder brød med kokke, vinfolk, restauratører og andre fagfolk til en snak om både deres egen og andres mad og vin. Det bliver appetitvækkende og nørdet. Men ikke kedeligt.

AFSNIT 16: Redzepi har for længst opnået verdensberømmelse for såvel restauranten, sig selv og den danske gastronomi, og for første gang siden Nomas åbning i 2004 har stjernekokken fået fuld kontrol over virksomheden. En virksomhed, som i dag er noget helt andet, end det Redzepi stævnede ud for at skabe.

Førstepladsen på The Worlds 50 Best Restaurants-listen cementerede Nomas globale kultstatus, og selvom førstepladsen gled Noma af hænde og en nedtur begyndte, så vendte Noma i 2019 tilbage på listen helt oppe blandt de øverste placeringer.

Men hvordan sørger Redzepi for, at hans stab fortsat innoverer og leverer den ypperste gastronomiske oplevelse for gæsterne? En del af svaret ligger i de otte ansatte, som udelukkende er ansat til at finde på nyt i test- og fermenteringskøkkenet.

Abonnér:
   

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Tillykke med sejren, Boris, nu kommer de store bakker

Holbæk-projekt til 2,5 milliarder kroner skal gennemføres af kendt developer fra Grønttorvet

Hvid røg i handelskrigen – Trump og Kina bekræfter første fase af en aftale

EU-ledere gør klar til at tale fremtid med Johnson: "Vi er klar til at forsvare de europæiske interesser"

Tyskland taber eksporttronen til USA

Tonny Thierry Andersen godkendt af Finanstilsynet efter ni måneder

Portræt: Tidligere Danske Bank-kronprins endeligt kendt hæderlig og egnet til job i Nykreidt

FLSmidth snupper afgående NKT-finansdirektør