Joe & The Juice sælger juice for 1 mia. kr., mens underskuddet vokser
Kaspar Basse
Foto: Nikolai Linares/Ritzau Scanpix
Virksomheder Af
Der var stor fremgang i salget sidste år for Joe & The Juice, der havde travlt med at åbne juicebarer verden over.

Ekspansionen har dog kostet penge og givet et større underskud.

Salget af juice, kaffe og sandwiches steg sidste år med over 200 millioner kroner til 1,02 milliarder kroner.

Der blev samlet åbnet 62 nye juicebarer gennem året - herunder i Chicago og San Diego i USA.

Ved udgangen af 2018 havde selskabet 272 juicebarer, mens partnere driver 17. Det viser selskabets regnskab, der blev offentliggjort sent onsdag aften.

Til gengæld blev underskuddet øget til 113 millioner kroner fra 27,3 millioner kroner i 2017.

Det dækker blandt andet over større afskrivninger, som er steget, i takt med at der er blevet investeret i at åbne nye juicebarer.

- Ledelsen er overordnet set tilfreds med udviklingen og de finansielle resultater for selskabet i 2018 og vil fortsætte med at udvide og investere i en international udrulning af konceptet, skriver Joe & The Juice i regnskabet.

De mange åbninger har også betydet, at kæden har fået flere ansatte.

I slutningen af 2018 havde Joe & The Juice 1626 ansatte, hvilket er 280 flere end et år tidligere.

I år forventer selskabet at åbne 30-40 nye juicebarer. Det endelige tal afhænger af, hvilke lejeaftaler Joe & The Juice kan forhandle hjem.

Åbningerne skal være med til at øge salget 15-20 procent på årsbasis - svarende til omkring 150-200 millioner kroner.

Joe & The Juice blev stiftet af Kaspar Basse i en stuetage til Magasin i 2002.

Han har ad omgange solgt store portioner aktier til de to kapitalfonde Valedo Partners og General Atlantic, der i dag sidder på aktiemajoriteten i juicekæden. Salgene har gjort ham mangemillionær.

/ritzau/

Din medarbejder vil hellere have dig fyret - end selv at få mere i løn

Omverdens krav og forventninger til ledere er ved at ændre sig dramatisk og har resulteret i en reel ledelseskrise. Hvis ledere skal holde på dygtige medarbejdere og rekruttere talenter, så kræves der noget helt andet af en moderne leder.

Det fortæller Rasmus Hougaard, der har skrevet bogen "The mind of the leader", der bygger på research blandt 35.000 ledere verden over. Du kan opleve Rasmus Hougaard og andre internationale thought leaders på Børsens Ledelseskonference d. 30. september. Lær af de dygtigste og få konkrete værktøjer til dit eget ledelsesarbejde. Meld dig til her.

Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Domstole sætter virksomheder bagerst i køen: "Lige nu er jeg ikke specielt stolt af den tid det tager"

Skat gav frikort til arabiske oliefonde ved en fejl

Formand og næstformand i Sydbank trækker sig efter uenighed

Energiminister: Saudisk olieproduktion tilbage på sporet inden oktober

Topsøe-familien fandt biotekdrøm ved familiemiddag: Nu går den efter milliardnotering i USA

Investeringsøkonom: Det lægger op til mærkbare besparelser i Sydbank

Oliepris falder efter nyt om saudiarabisk produktion om 2-3 uger

USA: Centralbanken pumper milliarder ind i finansielle system