Tøjmærkerne FZ Forza og Color Kids lever videre med nye ejere efter konkurs
Foto: Tor Birk trads / Arkivfoto
Virksomheder Af
I sidste uge gik selskabet bag tøjmærkerne Forza, Colors Kids og Kilmanock konkurs, men de tre mærker lever alligevel videre, da to virksomheder har købt rettighederne af konkursboet.

De to mærker Color Kids og Kilmanock bliver overtaget af virksomheden Brands4kids fra Ikast. Den ejer i forvejen børnetøjsmærker som Cremie, Celavi og Me Too.

Badmintonmærket FZ Forza er blevet købt af Sports Group Denmark, der også ligger i Ikast, og som i forvejen ejer 22 tøjmærker inden for sport og fritid.

– FZ Forza passer perfekt ind i vores eksisterende sortiment, da vi allerede har et veletableret kundenetværk i klubber og sportsforretninger, siger direktør Bjarne Jeppesen.

- Vi kender Active Sportswear rigtig godt og ved, hvordan vi skal vende FZ Forza til en succes, siger han i en pressemeddelelse.

Active Sportswear havde 22 ansatte, da det gik konkurs. En række af dem fortsætter i de to virksomheder, der har købt de tre tøjmærker.

Kurator Nicolai Dyhr fortæller, at der har været en række interesserede købere til de tre tøjmærker, og han erklærer sig tilfreds med, at det er lykkedes at sikre jobbet til nogle af de ansatte, der var ansat i Active Sportswear.

Active Sportswear blev stiftet i 1987 og gik konkurs som følge af dårlige resultater.

Blandt andet solgte virksomheden for et par år siden de danske rettigheder til det kendte løbemærke New Balance. Det har ifølge kurator Nicolai Dyhr kostet på salget.

/ritzau/





NY SÆSON Gå til bords med Børsens gastronomiredaktør, når han bryder brød med kokke, vinfolk, restauratører og andre fagfolk til en snak om både deres egen og andres mad og vin. Det bliver appetitvækkende og nørdet. Men ikke kedeligt.

AFSNIT 16: Redzepi har for længst opnået verdensberømmelse for såvel restauranten, sig selv og den danske gastronomi, og for første gang siden Nomas åbning i 2004 har stjernekokken fået fuld kontrol over virksomheden. En virksomhed, som i dag er noget helt andet, end det Redzepi stævnede ud for at skabe.

Førstepladsen på The Worlds 50 Best Restaurants-listen cementerede Nomas globale kultstatus, og selvom førstepladsen gled Noma af hænde og en nedtur begyndte, så vendte Noma i 2019 tilbage på listen helt oppe blandt de øverste placeringer.

Men hvordan sørger Redzepi for, at hans stab fortsat innoverer og leverer den ypperste gastronomiske oplevelse for gæsterne? En del af svaret ligger i de otte ansatte, som udelukkende er ansat til at finde på nyt i test- og fermenteringskøkkenet.

Abonnér:
   

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Vestas-aktien styrer mod kurs 700 og slår 11 år gammel børsrekord

Mediesky milliardær scorer mellem 300 og 400 mio kr på salg af Fitness World

Nu er vintage blevet et brand

Liberal Alliance fortryder udflytning af vismændene til Horsens: "Det var en fejl"

Genmab nærmer sig ny godkendelse af Darzalex-kombination i Europa

Radikale ærgrer sig over misset aftale om kviklån: "Pludselig er der nogen, der ikke vil det alligevel"

Det skal du i weekenden: Hold jul på en tagfarm