Virksomheder Af
88 procent af den danske internetvirksomhed Trendsales, der lever af, at dets brugere sælger brugt tøj på nettet, er solgt til det schweiziske mediehus Tamedia, der også ejer MetroXpress.

Det skriver Trendsales i en pressemeddelelse.

Parterne vil ikke oplyse det eksakte beløb, som Trendsales er blevet handlet for, men selskabets administrerende direktør, Rasmus Goth Engel, siger, at der lagt et stort beløb på bordet.

"Der er tale om et trecifret millionbeløb, der ligger væsentligt højere end ved det tidligere salg. Så meget kan vi godt sige. Det glæder os, at Tamedia kan se mulighederne i vores forretningsmodel og fremtidige strategi. Tamedia har købt sig ind i vores forretningsplan og strategi og tror meget på vores planer om først og fremmest at udvikle hjemmemarkedet og indtage nye lande," siger Rasmus Goth Engel.

Direktøren fortæller blandt andet, at Trendsales vil satse på at gå på markedet i Norge, Sverige og Schweiz, og at Tamedias store internationale netværk er en stor hjælp i den forbindelse.

Trendsales blev stiftet i 2002 af Bo Eriksen og Martin Falslev Andersen.

I 2010 købte den tidligere QXL-ejer Ricardo 70 procent af aktierne i Trendsales af onlinekoncernen Freeway og de to stiftere for et trecifret millionbeløb. Stifterne beholdt dog 30 procent af aktierne i virksomheden.

Det er de nævnte 70 procent plus 18 procent af ejernes aktier, som Tamedia mandag har købt.

Trendsales har hovedkontor i København, hvor virksomheden beskæftiger 53 ansatte. Sitet har 765.000 unikke brugere, der hvert år handler for en halv milliard kroner via hjemmesiden.

/ritzau/




NY SÆSON Gå til bords med Børsens gastronomiredaktør, når han bryder brød med kokke, vinfolk, restauratører og andre fagfolk til en snak om både deres egen og andres mad og vin. Det bliver appetitvækkende og nørdet. Men ikke kedeligt.

AFSNIT 16: Redzepi har for længst opnået verdensberømmelse for såvel restauranten, sig selv og den danske gastronomi, og for første gang siden Nomas åbning i 2004 har stjernekokken fået fuld kontrol over virksomheden. En virksomhed, som i dag er noget helt andet, end det Redzepi stævnede ud for at skabe.

Førstepladsen på The Worlds 50 Best Restaurants-listen cementerede Nomas globale kultstatus, og selvom førstepladsen gled Noma af hænde og en nedtur begyndte, så vendte Noma i 2019 tilbage på listen helt oppe blandt de øverste placeringer.

Men hvordan sørger Redzepi for, at hans stab fortsat innoverer og leverer den ypperste gastronomiske oplevelse for gæsterne? En del af svaret ligger i de otte ansatte, som udelukkende er ansat til at finde på nyt i test- og fermenteringskøkkenet.

Abonnér:
   

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Nethandelen går endnu et gear op: 64 pct. af os køber julegaver online i år

Hver fjerde liter mælk vi drikker er økologisk: Arla tæt på mål om 50 pct. vækst i øko-salget

Ekspert: Virksomheder er også i farezonen og bør sikre sig mod mobilaflytning

Bog & Ide-kæden skrumper igen: Mister 19 butikker på én gang til konkurrent

Store ambitioner og skisportstraditioner i Grindelwald

Kronik: Medarbejdere mangler mening - Medfører tab på 20-50 milliarder om året

Klimamøde i Madrid kører på overtid: Forhandlerne har været i gang hele natten

Støttepartier presser S: Danske virksomheder skal dyste på ligestilling

Krav fra investorer i kryptovaluta på jagt efter 190 mio dollar: Grav død børschef op