Vestas starter kampagne mod vindmodstandere
Foto: Colourbox
Virksomheder Af
Vestas vil i krig med vindmøllebranchens modstandere. Det danske vindmølleselskabet lancerer nu en pr-kampagne, der med egne ord prøver at aktivere det "store, tavse flertal af vindkraft-tilhængere" for at skabe opbakning til vedvarende energi.

Kampagnen "Act on Facts" ("reagér på fakta", red.) lanceres i Australien, som Vestas beskriver som et arnested for anti-vind-bevægelsen. Her vil Vestas, sammen med blandt andre elselskabet Infigen samt flere australske universiteter og interesseorganisationer, forsøge at give veldokumenterede svar på myter og rygter om vindenergi.

"Anti-vind bevægelsen repræsenterer et lille, men velorganiseret og indflydelsesrigt mindretal, der har haft held til at lancere nogle uhyrlige påstande om vindkraft," udtaler Vestas' kommunikations- og marketingdirektør Morten Albæk i en pressemeddelelse.

"I Vestas mener vi, at vindindustrien har fundet sig i det så længe, at det begynder at true både den nødvendige omstilling til grøn energi og vores forretning. Derfor smider vi nu fløjlshandskerne for at give vores ofte skruppelløse modstandere kvalificeret modspil," siger Morten Albæk.

Vestas-kampagnen bliver efter planen lanceret i andre lande, blandt andet Danmark, efter opstarten i Australien.

/ritzau/FINANS

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Dansk betting-komet vokser massivt: Både omsætning og indtjening tordner op

Arbejdernes Landsbank tjente over en halv mia kr i 2019: I år venter banken halvering af resultatet

Københavns bilister får flere parkeringsbøder

Trump benåder og formilder straf til flere bag økonomisk kriminalitet

Arlas omsætning vokser igen - til over 78 mia. kr.: Salget af mærkevarer med høj indtjening stiger 5 pct.

Analysehus: 1,67 mio. containere ramt af corona-krisen

Sydbank: Genmabs januarsalg af Darzalex lidt svagere end ventet