Amerikansk tøjgigant køber Endomondo

298855_16_9_large_703.jpg
Virksomheder
Eksklusivt for kunder
04. feb 2015 KL.14:15
Den børsnoterede amerikanske producent af sportstøj Under Armour køber den danske virksomhed Endomondo for et stort trecifret millionbeløb, erfarer Børsen. 

Handlen bliver offentliggjort senere onsdag, når Under Armour præsenterer regnskab for fjerde kvartal.

Virksomheden Endomondo med stifter Mette Lykke i direktørstolen har på syv år opbygget en motions-app, der er blevet downloaded af 24 mio. brugere verden over.

Og det er adgangen til de mange motionsbrugeres data, der har lokket Under Armour på banen med en salgspris på mere end en halv mia. kr.

Det har ikke været muligt at få en kommentar til købet fra 33-årige Mette Lykke, der dog har inviteret journalister på besøg i selskabets hovedkontor fra morgenstunden torsdag. 

Vi erfarer at køberen er Under Armour, hvad siger du til det?

"Jeg har slet ingen kommentarer til, hvem det kan være. Vi har en aftale i morgen tidlig, og det glæder jeg mig meget til," siger Mette Lykke. 

Den børsnoterede amerikanske tøjproducent Under Armour har tidligere købt flere af Endomondos konkurrenter, og senest har selskabet lavet en strategisk samarbejdsaftale med mobiltelefonproducenten HTC. 

Siden Børsen i starten af januar kunne afsløre, at Endomondo var ved at blive solgt til en international gigant, har medier over hele verden gættet på, hvem køberen kunne være.