Og kager til....

Pleasure
Eksklusivt for kunder
03. nov 2019 KL. 9:00
Kagekonen Christel Pixi træner tit, også på den perfekte fridag, og sønnen er med rundt i byen i roligt tempo på ladcyklen fra Kastellet til Sluseholmen. Dagen slutter med hurtig pasta, “Lille Virgil” og kager til.

Kl. 6.00: Min søn Benny
vågner tidligt, og det første, jeg gør, er at gå rundt om huset og hoppe i kanalen. Jeg har boet på Sluseholmen siden juni i år, og jeg har aldrig været vinterbader før, men har besluttet mig for, at jeg vil bade hver dag året rundt.

Kl. 7.00: Jeg bager altid noget særligt til morgenmad i weekenden, så vi kan mærke forskel på fridag og hverdag. Det kan være amerikanske pandekager, kanelsneglescones eller boller.

Kl. 8.00: Vi tager det helt stille og roligt og spiser i flere timer for at nyde, at vi ikke har travlt.

Kl. 10.00: Vi cykler tit til Prolog Kaffe i Kødbyen, hvor jeg får cortado, og Benny får en æblejuice.

Kl. 11.00: Jeg træner 40 minutter i Butcher’s Lab i Kødbyen. Træning har en meget høj prioritet og er noget, jeg bare gør mindst fire gange om ugen. De er meget åbne for børn derhenne, så Benny kan sidde på en bænk og se tegnefilm, og jeg synes, det er vigtigt, at børn får det tidligt ind, at det er sundt at bevæge sig. Han er fem et halvt år og synes, det er sjovt at løfte en lille håndvægt vise, hvad han kan.

Kl. 12.00: Benny får lov at vælge ting i Lego-butikken, som han ønsker sig i julegave.

Kl. 13.00: Kastellet er et vildt fedt sted, fordi det er så stort. Så vi cykler derud og leger ved Gefionspringvandet og kanonerne.

Kl. 14.00: Vi kører forbi Juno Bakery på Østerbro og spiser en kardemommesnurre. De smager så godt.

Kl. 15.00: Man kan tage christianiacyklen med på havnebussen, så vi sejler hjem fra Toldboden. Jeg elsker at sejle, og her får man fornemmelsen af det. Det er helt anderledes at ankomme med båd til et sted, og det kan jeg virkelig anbefale.

Kl. 16.00: Min bedste veninde og hendes søn bor i samme gård som os, så Benny løber ud og leger med ham, mens jeg bager en hurtig omgang cookies. Jeg ville aldrig køre nultolerance på sukker, for det, der er forbudt, bliver ekstra spændende. Jeg er selv vokset op med et slikskab i børnehøjde, og vi blev aldrig grådige.

Kl. 17.30: Aftensmad er virkelig ikke min force. Jeg synes, det er så kedeligt at lave. Hvis jeg skal tænke ud af boksen, tyr jeg til appen New York Times Cooking, hvor jeg f.eks. har fundet en vegetarisk version af pasta carbonara med spinat og frisk rosmarin.

Kl. 18.30: Vi hører en af min barndoms bøger, “Lille Virgil”, som lydbog over den trådløse højtaler. Den er blevet indtalt af Peter Frödin, og det er megahyggeligt.

20.00 Benny bliver puttet, og jeg lejer en film på Google Play. Det er noget af det bedste, jeg ved, fordi det ikke er så tit, jeg har tid til det.