Når Maersk Line i den kommende tid kaster sig ud i eksperimenter med "social selling" – eller "socialt salg", er det ifølge Jonathan Wichmann, social media-chef, bl.a. for at få en tættere relation til kunderne.

"Det handler om at komme tidligere ind i købsprocessen, for købsprocessen har ændret sig i takt med den digitale udvikling."

Konkret vil Maersk Line uddanne dele af salgsstyrken til at bruge f.eks. Twitter og Linkedin til at dele fagviden med kunderne eksempelvis om nye pakkemetoder eller køleteknologi.

Og ifølge Jonathan Wichmann er "socialt salg" blot en del af et større fokus på at implementere sociale teknologier i organisationen. Også i kundeservice.

"Vi har konkret fundet ud af, at en mand på sociale medier kan gøre det ud for to mand i kundeservice," fortæller han.

Din medarbejder vil hellere have dig fyret - end selv at få mere i løn

Omverdens krav og forventninger til ledere er ved at ændre sig dramatisk og har resulteret i en reel ledelseskrise. Hvis ledere skal holde på dygtige medarbejdere og rekruttere talenter, så kræves der noget helt andet af en moderne leder.

Det fortæller Rasmus Hougaard, der har skrevet bogen "The mind of the leader", der bygger på research blandt 35.000 ledere verden over. Du kan opleve Rasmus Hougaard og andre internationale thought leaders på Børsens Ledelseskonference d. 30. september. Lær af de dygtigste og få konkrete værktøjer til dit eget ledelsesarbejde. Meld dig til her.

Andre læser dette lige nu


Seneste medie nyheder