Når Maersk Line i den kommende tid kaster sig ud i eksperimenter med "social selling" – eller "socialt salg", er det ifølge Jonathan Wichmann, social media-chef, bl.a. for at få en tættere relation til kunderne.

"Det handler om at komme tidligere ind i købsprocessen, for købsprocessen har ændret sig i takt med den digitale udvikling."

Konkret vil Maersk Line uddanne dele af salgsstyrken til at bruge f.eks. Twitter og Linkedin til at dele fagviden med kunderne eksempelvis om nye pakkemetoder eller køleteknologi.

Og ifølge Jonathan Wichmann er "socialt salg" blot en del af et større fokus på at implementere sociale teknologier i organisationen. Også i kundeservice.

"Vi har konkret fundet ud af, at en mand på sociale medier kan gøre det ud for to mand i kundeservice," fortæller han.

Ny sæson af podcasten Topchefernes strategi med Niels Lunde

Den danske arkitekt Bjarke Ingels er kendt over det meste af verden og har fået international succes med virksomheden Bjarke Ingels Group - i daglig tale kaldet BIG.

Men hvordan ser Bjarke Ingels på strategi i sit særlige krydsfelt mellem en kunstnerisk og en kommerciel verden? Hvorfor eksisterer BIG? Hvilke kompetencer indeholder virksomheden? Hvordan tiltrækker han de bedste medarbejdere?



Abonnér:
   

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Seneste medie nyheder