Leder: Først for alle – bedst for kunder
Medier Af ,
I aften er vi klar med en nyhed. Når de fleste har fyraften, lancerer vi det nye borsen.dk. Forberedelserne har stået på i et lille år, og vi er rimeligt sikre på, at Danmarks førende site for investorer og erhvervsliv bliver – om muligt – endnu mere førende.

Nyhederne er stadig nøglen, og alle kan fortsat følge med gratis. Men Børsens site bliver det første herhjemme, som er designet, så betalende kunder får flere muligheder og en bedre oplevelse. Børsen på nettet bliver først for alle, der interesserer sig for erhvervsliv, økonomi og investeringer, og bedst for dem, der har et abonnement på Børsen.

Vores internationale søsteraviser som Financial Times og Wall Street Journal har igennem nogen tid satset på abonnenter – også på nettet. Børsen har arbejdet samme vej skridt for skridt, og fra i aften bliver det tydeligt for vores betalende kunder, at I får mere.

Vores specialister som chefredaktør Niels Lunde, økonomisk redaktør Thomas Bernt Henriksen, politisk kommentator Helle Ib og debatredaktør Christopher Arzrouni skriver eksklusivt for betalende kunder, og i løbet af dagen vil vores fagjournalister skrive analyser og baggrundartikler inden for deres speciale, som kun kan læses af vores betalende kunder. Der skal ikke betales ekstra, det er abonnementet på avisen, som giver adgang.

Alle nyheder fra avisen bliver lagt på nettet hver aften kl. 22.30, og kan læses enten som pdf-avis eller fra i aften som rå tekst på borsen.dk/avisen. Vores digitale aviser lørdag og søndag frigives efter samme system. Artikler fra vores finansnyhedsbreve, Børsen Finans, som på bare tre måneder er blevet Danmarks førende, er bag password, og det samme gælder Pleasure-universet med livsstilstof af en kvalitet, som ikke findes andre steder i dansk presse.

Sitet er udstyret med en ægte verdensnyhed, som er automatisk relaterede nyheder. En intelligent database vil fremover sørge for at hente andre nyheder, som er relevante i nyhedsstrømmen, og det udvides den kommende tid med information fra andre kilder. Det lyder kompliceret, men vil fremstå helt enkelt og brugervenligt.

I vores verden er første skridt altid nyheden. Her gælder det, at de to vigtigste parametre på nettet er hastighed og præcision. Når vi ved, at noget er sket eller vil ske, sender vi det ud til alle – abonnenter og gratister. Det er livsnerven.

Men forædlingen af nyhederne – analysen, baggrunden, interviewet, profilerne, den intelligente research og arkivet – er kun for abonnenter på Børsen. Samme princip har vi haft i et års tid på smartphones og ipad, og det udrulles nu til hele vores digitale univers.

Allerede i dag er over 30 pct. af visningerne på vores digitale platforme fra kunder, som er logget ind. Mit gæt er, at det er rekord for et dansk nyhedsmedie, og det siger noget om interessen for vores redaktionelle indhold og kvalitet.

Vi fortæller det ofte, men det skal alligevel siges igen. Vores system til at logge ind er uhyre enkelt: Din mailadresse, et selvvalgt kodeord og et klik. Hvis du er kunde, og stadig ikke har fået den fulde fordel af vores digitale univers, er det nye borsen.dk en rigtig god grund.

Når man først begynder at arbejde med digitale medier, er det let at fortabe sig i teknik, og vi har tanker og planer for de kommende måneder og år. Men formålet er alene at give kvalitetsindhold i enkle rammer. Vi vil være først for alle – og bedst for kunder. I aften kommer vi et stort skridt videre, når vi lancerer Børsens nye site.

Få dagens vigtigste mail og start dagen på et oplyst grundlag. Tilmeld dig til nyhedsbrevet Børsen Morgenbriefing i boksen herunder

Børsen Morgenbriefing samler de vigtigste historier om erhverv, økonomi og aktier, så du på få minutter kan få et overblik over, hvad der er værd at vide.




Andre læser dette lige nu


Seneste medie nyheder