Karriere Af , ,
HR-folk bruger for meget tid med andre HR-folk, faktisk 75 pct. af deres tid. Det siger Jon Younger, partner i RBL Group, hvor ham bl.a. sammen med HR-guruen Dave Ulrich og danske Christine M. Cleemann leverer strategisk HR rådgivning overalt i verden.

Blandt kunderne er en række store danske virksomheder som bl.a. Mærsk, Novo Nordisk og Velux.

Jon Younger mener, at tiden er kommet til, at HR-afdelingerne ikke bare skal kende virksomhedens strategi og forretningsmodel.

De skal også kunne se igennem strategien, og ud i omverdenen for at få øje på vigtige interessenter, de kan være med til at skabe værdi for. Det kan være aktionærer, kunder og samfundet.

Og ud fra dette billede skal indsatser og ressourcer prioriteres, så kræfterne bruges på det, der bidrager mest til bundlinien.

Generelt vurderer Younger på baggrund af sit arbejde for verdens førende virksomheder, at danske HR-afdelinger er godt i gang med at transformere sig selv til at blive slagkraftige, strategiske enheder, der kan generere forretningsmæssig værdi.
NYT AFSNIT Hvor stor forskel er der på Socialdemokratiets og Venstres økonomiske visioner for landet, og har partierne en reel plan for, hvordan den grønne omstilling skal finansieres? Få hele analysen i podcasten "Til valg med Corydon & Co.":



Abonnér på podcasten:
   


Andre læser dette lige nu


Pleasure anbefaler

Seneste karriere nyheder