Hos danske Sybo Games og Kiloo ruller pengene ind dagligt fra en applikation, app, til iPhone. De står bag spillet Subway Surfers, der er god for en indtjening på 100.000 kr. om dagen for de to spiludviklere.

Det skriver Berlingske Business.

Spillet handler om en graffitimaler, der er på flugt fra politiet, fordi han har pyntet lidt ekstra på byens togvogne. På sin flugt handler det for graffitimaleren om at samle guldmønter, så han kan købe eksempelvis superkondisko.

Selve spillet er gratis at downloade. Derfor kommer indtægterne ad andre veje. Eksempelvis koster det ifølge Berlingske 6 kr. at købe 7500 guldmønter, så man hurtigere har råd til sine superkondisko. 

Fordi appén er gratis er der en forskydning i antallet af downloads i forhold til indtjening, siger medstifter af Sybo Games Bodie Jahn-Mulliner.

"Kurverne for indtjening og downloads følger ikke hinanden. Indtjeningen starter senere end downloads, men hvor antal downloads pr. dag har toppet, fortsætter indtjeningen med at stige," siger Bodie Jahn-Mulliner til Berlingske.

På vej til Android

Indtil videre er app'en hentet mere end 9 mio. gange og flere downloads kan være på vej. I dag kan app'en nemlig kun downloades, hvis man har en iPhone. Men i løbet af nogle uger vil spillet også være tilgængelig for smartphones med Android som styresystem.

Når en app bliver hentet så mange gange, så begynder det at blive en guldgrube, siger John G. Sørensen medie- og underholdningsekspert hos rådgivningskoncernen PwC.

"Man skal op i millioner, før der er økonomi i apps. Problemet med apps er, at der er så mange, at de fleste drukner. Men ti millioner downloads, det er bemærkelsesværdigt også internationalt – især hvis de kan fortsætte væksten," siger han til Berlingske.


Er du privatinvestor, og søger du ny viden om aktiemarkedet? Børsen lancerer nu Facebook-gruppen Børsens Aktienetværk, hvor vi forsøger at skabe et unikt rum for seriøs aktiedebat. Lyder det interessant? Bliv medlem af gruppen her:




Andre læser dette lige nu


Pleasure anbefaler