Eniro i annonceægteskab med Google
Foto: Colourbox
IT Af
Søgemaskinerne Eniro og Google slår pjalterne sammen i Norden i et samarbejde, der skal tilbyde svenske, norske og danske virksomheder større eksponering på internettet.

Danmarks største søgetjeneste indgår et strategisk samarbejde med verdens største søgemaskine på det skandinaviske marked. 

Med Google-aftalen udvider Eniro udbuddet til sine 400.000 eksisterende annoncekunder i Sverige, Norge og Danmark, oplyser selskabet.

Fra årsskiftet vil Eniro sælge Google-annonceløsninger som supplement til det nuværende pay-per-click-udbud via Scandinavian Ad Networks og firmaets øvrige online-, mobil- og printprodukter.

Øget salg af sponsorlinks


Ved at få Google AdWords som en del af produktfamilien styrker Eniro sin position som den foretrukne mediepartner for små og mellemstore virksomheder, konstaterer selskabets danske direktør.

"Dette gør Eniro til en turnkey-partner for virksomheder, som vil være søgbare døgnet rundt, året rundt. Samarbejdet vil resultere i øget salg af sponsorerede links," siger Stefan Kercza.

Googles landechef mener, at Eniro med sin brede kundebase og store salgsstyrke er en effektiv marketing- og salgskanal.

"Vi ser frem til at arbejde sammen med Eniro og til at levere søgeordsannoncering til flere små og mellemstore virksomheder," siger Peter Friis.

Eniro har 3700 ansatte i Norden og Polen. Selskabet er børsnoteret og har hovedsæde i Stockholm. Herhjemme driver Eniro blandt andet krak.dk og eniro.dk og har 350 ansatte.

Få indsigt med Børsen Uddannelse

Kompetenceudvikling til dig, der hver dag tager ansvar for dig selv, for andre og for din virksomhed – fordi ansvar kræver indsigt. Se alle uddannelserne her.

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Gå til pleasure.borsen.dk Gadget på pleasure.borsen.dk

Seneste IT nyheder

Pleasure anbefaler