Instagram udvider med nyt business-univers

325436_16_9_large_396.jpg
Generelt
Eksklusivt for kunder
01. jun 2016 KL.10:06
Virksomheder får nu bedre muligheder for at kunne markedsføre sig selv på billeddelingstjenesten Instagram.

Det sociale medie annoncerede således i går aftes, at det nu lancerer virksomhedsprofiler.

En virksomhedsprofil åbner for flere ting:

Dels giver det adgang til et indblik i, hvordan de forskellige indlæg bliver modtaget målt på rækkevidde, visninger og engagement.

Værktøjet minder om Insights hos Facebook, som også ejer Instagram.

Dels vil business-profiler kunne betale sig fra at fremhæve forskellige indlæg som reklamer over for en specifik målgruppe – også et værktøj kendt fra Facebook.

Og dels åbner business-profiler op for, at følgerne kan få rutevejledning til virksomheden, ligesom den kan kontaktes direkte via telefon eller email med et klik.

Hundredevis af interviews

Instagram har i dag 400 millioner månedlige brugere, der lægger cirka 80 millioner nye billeder og videoer op om dagen.

Instagram åbnede for annoncering for godt to år siden og har i dag circa 200.000 annoncører, meddeler det sociale medie.

”Med så mange virksomheder på Instagram og så mange brugere, der interagerer med dem, var der et ønske fra business-communityet for at kunne gøre mere,” skriver Instagram på sin blog:

”Så vi lyttede. Og, efter hundredevis af interviews med virksomheder stod tre nøgleønsker klart: muligheden for at kunne skille sig ud, få mere indsigt og finde nye kunder.”

De nye værktøjer bliver introduceret i USA, New Zealand og Australien over de kommende måneder. De vil være tilgængelig i hele verden inden årets udgang.