Firmaer løber sig til god reklame i DHL Stafetten

239728_16_9_large_853.jpg
Generelt
Eksklusivt for kunder
02. feb 2015 KL.14:36

I denne uge trasker, lunter og spurter 125.000 løbere ud på DHL Stafettens fem kilometer lange rute.

Det er atletikklubben Sparta, der arrangerer løbet, og det handler om mere end bare lidt motion og grillmad. Stafetten skæpper godt i klubbens kasse, og så er det også en god mulighed for virksomhederne til at gøre opmærksom på sig selv.

”Virksomhederne får rigtig meget ud af det. De får både et socialt arrangement, de får en sundhedsprofil, fordi de sørger for, at medarbejderne er aktive, og ikke mindst så profilerer de også sig selv med T-shirts og alverdens ting,” fortæller direktør i Sparta Dorte Vibjerg.

Novo Nordisk er den private virksomhed, der stiller med flest løbere til stafetten, og i medicinalvirksomheden kan løbet blandt andet bruges til at tiltrække nye medarbejdere.

”Novo Nordisk er en meget global virksomhed, hvor stort set al vores forretning foregår uden for Danmark. Så det tiltrækker selvfølgelig medarbejdere i Danmark, når vi løber rundt, og man kan se, at vi kommer fra Novo Nordisk,” siger projekt manager i Novo Nordisk Jesper Rud Kirkegaard.

Løbet fordeler sig over fem dage, og omkring 3200 virksomheder deltager i det, der er verdens største stafetløb.

Klik på tv-indslaget herover.