BØRSEN BÆREDYGTIG
Virksomheders klimaarbejde
Fem gode råd til at undgå anklager om greenwashing
Tak, fordi du læser med

Denne artikel kræver normalt abonnement, men er gratis for dig, fordi Danske Bank har finansieret adgang til Børsen Bæredygtig for alle i dansk erhvervsliv.

Danske Bank har ikke haft indflydelse på selve artiklen.

Læs mere om Danske Banks involvering.

Stigende opmærksomhed på miljø og klima har åbnet en ny udfordring for virksomheder, der gerne vil reklamere for deres tiltag på området, men snubler over lovkrav. Børsen har samlet overblik over tommelfingerregler

Virksomheder henvender sig i stigende omfang til Forbrugerombudsmanden med spørgsmål om, hvordan de må kommunikere om og markedsføre deres klimatiltag.

Imens stiger klager over vildledende markedsføring om miljø og klima.

Børsen opridser her fem gode råd med hjælp fra bl.a. Lige Advokater, der er specialister i grøn og bæredygtig markedsføring.


Forsiden af Børsen Bæredygtig