Projektbeskrivelsen er indsendt af virksomheden
Med Donationsnetværket har Holmris B8 en kanal (take-back system), der hjælper kunderne af med deres overskydende møbler gennem tre former for genanvendelse:
1. Opkøb, istandsættelse og gensalg
2. Genbrug: Holmris B8 donerer møblerne ved at sende et møbelkatalog ud til vores Donationsnetværket med ca. 1800 e-mailadresser (skoler, frivillige foreninger og velgørende organisationer). Her afsætter vi så mange af møbler som muligt til videre brug.
3. Er der mod forventning inventar, som ikke kan genbruges eller afsættes i Donationsnetværket, bliver resterne kildesorteret efter miljøforskrifterne og kørt på genbrugspladsen.
Donationsnetværket kører på et princip om, at det skal kunne bære sig selv økonomisk. Derfor betaler donationsmodtagerne selv for fragten fra vores kunder og til deres matrikel. Kunderne betaler dertil et beløb på 7500 kr. for de administrative omkostninger ved at lave donationskoordineringen og modtage en miljørapport med dokumentation af donationsforløbet efterfølgende.
Helt konkret har Donationsnetværket tage mere end 83.867 stykker møbler tilbage og dermed undgået udsmidning siden sin start i 2015 til ultimo februar 2022.
Vil du vide mere om, hvad det vil sige at være Børsen Bæredygtig partner?
Børsen Bæredygtig kombinerer journalistikkens troværdighed og ihærdighed med vores partneres styrker og indsigt i erhvervslivets forskellige brancher.
Sammen med vores partnere ønsker vi at være dem, der kontinuerligt, troværdigt og konkret hjælper danske virksomheder med at tage mærkbare, bæredygtige initiativer for i sidste ende at styrke dansk erhvervslivs konkurrenceevne og dermed samfundet som helhed.
Kontakt os og hør, hvordan jeres virksomhed bliver Børsen Bæredygtig Partner
Jakob Ambrosius Garff
Partnerships and Business Development Director
Tlf. 26 28 39 06
