Reklamebureau samler løbere til øl og netværkeri
Adm. direktør for det digitale reklamebureau Plant, Martin Schultz, glæder sig til at skabe nye netværk til årets DHL-løb. Foto: Simone Astrid Pedersen
AVISEN Af
Årets DHL-stafet står i netværkets tegn. Derfor gentager det digitale reklamebureau Plant ApS succesen fra sidste år med et festtelt under arrangementet

DHL-firmastafetløbet handler ikke kun om at tilbagelægge de fem kilometer hurtigst. Det handler også om nye telefonnumre i kontaktbogen eller en ekstra opgave i kalenderen.

Derfor samler det digitale reklamebureau Plant igen i år gæster i sit eget telt ved den københavnske udgave af DHL-stafetten i denne uge. Her har såvel nye iværksættere som etablerede virksomheder haft mulighed for at tilmelde sig en festlig aften.

"DHL-løbet er en god platform, fordi man kan mødes mere uformelt. Man bliver rystet sammen på løbeturen, man sidder og spiser grillmad og drikker rødvin sammen. På den måde får man måske nogle bekendtskaber, som man ikke ville have fået ellers," siger Plants adm. direktør, Martin Schultz.

Allerede sidste år stod virksomheden for et lignende telt, men i år skal antallet af deltagende betydeligt i vejret.

"Vi satser på, at der kommer 300 deltagere i det hele, hvor vi sidste år var omkring 100," siger Martin Schultz.

Mad og jazzmusik

Men det er ikke kun på deltagerantallet, at Plant udvider. I år har bureauet også sørget for mad fra Kødsnedkeren og et jazzband, der kommer og spiller det meste af aftenen.

"Det er alt sammen med til at fjerne barrieren, når alle står lidt røde i hovedet efter løbeturen med en fadøl i hånden. Normalt går folk op i at se supertjekkede ud hele tiden. Her er det lidt mere nede på jorden," siger Martin Schultz.

Til daglig fokuserer Plant på rådgivning og udvikling af digitale løsninger, websites og app. For Martin Schultz giver arrangementet i Fælledparken mere mening end at investere i annoncer i alle landets aviser.

"Det viser jo også, at vi kan finde ud af vores daglige arbejde. At vi kan lave noget projektledelse. Så det er selvfølgelig også en måde for os til at lave lidt branding på."

Martin Schultz mener, at vi i Danmark kan lære en stor del af amerikanernes måde at forholde sig til hele networkingbegrebet på. I USA er man hurtigere til at udveksle kontaktinformationer og visitkort, hvor der i Danmark umiddelbart er en større distance mellem erhvervsfolk fra forskellige brancher.

"I sidste ende har brancherne stor glæde af, at man bliver introduceret for hinanden og måske finder ud af et samarbejde," siger Martin Schultz.

ladu@borsen.dk

Få de vigtigste perspektiver på samfundsøkonomien – direkte i din mailboks

Tal i sig selv betyder ikke noget, men sat ind i den rette kontekst kan det pludselig være et tal, der er vigtigt at forholde sig til. Hver tirsdag sender perspektivredaktør og cheføkonom Steen Bocian nye perspektiver videre til Børsens læsere i sit nyhedsbrev. Skriv dig op til nyhedsbrevet i boksen herunder.



Ledelse


Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Sådan kan et sabbatår blive en vigtig karriere-investering

Annoncørbetalt
indhold af Dansk Studie Center

Forsiden lige nu


Biotekselskab straffes af investorerne: Nedjustering sender aktien ned med over 10 pct

Jyske Banks privatkunder bruger Apple Pay 25 pct mere til betaling i butikker end Mobilepay

Før markedet åbner: Fredelig åbning med Demant og GN i orbit

Jysk milliardær dropper tanker om millionfond efter ny skattemur - flere eksperter advarer

Investor live: Delaftale i handelskrig lader vente på sig

Morgenbriefing: Statsfond vil satse 800 mio. på klimaløsninger, Pædagogernes Pension banker konkurrenterne

Mens du sov: Aktierne trodser kinesisk handels-pessimisme

Saudi Aramco opgiver internationalt roadshow inden børsnotering

Det kan vi lære: Stadil, synes du selv det er rimeligt?