Medier Af
Who Cares Wins samlede 450 ledere forleden. Nu skal eventen finde en ny frontfigur, da stifteren – og den eventansvarlige – har valgt at forlade posten.

CSR-begivenheden havde indlæg fra bl.a. nobelprismodtageren Mohan Munasinghe, reklame-guruen Cindy Gallop, erhvervsfolkene Mads Øvlisen og Lars Kolind samt ministrene Ida Auken og Nicolai Wammen. Det var i tirsdags – nu skal eventen have ny frontfigur.

Det skyldes, at stifter og eventansvarlig Jonathan Løw har valgt at forlade posten.

"Jeg er stolt over, at det er lykkedes at etablere en event baseret på frivillig arbejdskraft, som samtidig evner at tiltrække beslutningstagere og topchefer fra både ind- og udland. Who Cares Wins har været med til at sætte et skarpt og håndgribeligt fokus på social ansvarlighed og bæredygtighed", siger Jonathan Løw, der til daglig arbejder som marketingchef på leder- og iværksætteruddannelsen KaosPiloterne i Århus.

Mere tid til familie, venner og afslapning


Det er endnu ikke afgjort, hvem der skal overtage posten, men i foreningen bag eventen, YouMe Family, oplyser formanden Kasper Tikjøb Andersen, at Who Cares Wins fortsætter, og at der allerede nu er planer for, hvordan der skabes "en endnu mere jordnær og bæredygtig event næste år."

Dermed opfyldes Jonathan Løws håb for eventens fremtid – også uden ham i front.

"Jeg har valgt at forlade både eventen og den forening, der står bag, fordi jeg har brug for mere tid til mig selv, min familie og venner – og ganske enkelt bare ønsker at slappe lidt mere af, når den lønnede arbejdsdag er ovre", siger Jonathan Løw, der udover sit job hos KaosPiloterne også er stifter af den bæredygtige virksomhed Plant Din Blyant / Sprout.

Stopper mens alt er godt

Who Cares Wins er startet af non-profit foreningen YouMe Family, som blev stiftet i 2011 - bl.a. med Jonathan Løw, Thomas Adamsen (stifter Pilgrim Smykker) og Ole Jakob Thorsen (stifter Bibob) som tre af idemændene bag.

"Jeg havde allerede inden eventen orienteret vores bestyrelse, og heldigvis blev årets event en succes både publikummæssigt og økonomisk, for det er jo altid mest behageligt at stoppe, imens alt er godt og tæt på toppen," siger Jonathan Løw.

Læs flere branchenyheder på Bureaubiz.dk