Derfor skal din virksomhed støtte Danmarks Indsamling

Kim Ege Møller
BLOGS Af

Det handler ikke bare om at få din virksomheds navn vist i en crawler på DR i bedste sendetid. Det handler langt mere om at vise de vigtigste stakeholdere, at også din virksomhed har overskud og tager ansvar. Derfor skal I støtte Danmarks Indsamling i morgen aften.

Når DR lørdag aften for 11. gang afsætter sin bedste sendetid til årets Danmarks Indsamling, vil man kunne se en masse virksomheders navne crawle hen over skærmen. Nogle giver 10.000, andre giver 100.000, nogle få 1.000.000 kroner - eller mere.  Umiddelbart mange penge for forholdsvist få sekunders eksponering i bedste sendetid på det reklamefri DR, men støtten skal heller ikke måles i reklameværdien.

I en tid, hvor det igen er blevet en hård kamp at tiltrække og fastholde de dygtigste medarbejdere, og hvor kunderne vælger med andet end pengepungen, er Danmarks Indsamling en kærkommen lejlighed til at vise, at man er en virksomhed med overskud – ikke bare på bundlinjen, men også i virksomhedens værdier. Det unikke ved Danmarks Indsamling er, at man her støtter et ualmindeligt godt formål, uden at man skal plastre det til med reklamer og sponsorbannere. Ingen kan beskylde en virksomhed, der støtter Danmarks Indsamling for at gøre det af kommercielle årsager, det er ægte støtte givet af et ægte overskud. Den slags virksomheder kan vi godt lide at handle med og arbejde for.

Årets Danmarks Indsamling går til de sultne børn i verden. Sult blandt børn er en af de katastrofer i verden, vi sjældent taler om, men hvert år dør 3 millioner børn under fem år af sult. Det er et barn hvert 10. sekund. Næsten hvert andet dødsfald blandt børn under fem år kan relateres direkte til sult. FN kalder sult for den største globale sundhedsrisiko, større end malaria, tuberkulose og HIV/AIDS – tilsammen. 

Børsen og andre store aviser bringer i dag en annonce, hvor man kan se logoerne for nogle af dette års største donatorer. Det er næppe disse annoncer, der får flere kunder til at købe produkter hos Toms, Holmegaard eller Grundfos. Men de fleste af os kender den følelse af stolthed eller glæde man får, når man giver, eller er med til at støtte et godt formål. Det er den følelse medarbejdere og samarbejdspartnere opnår, når en virksomhed støtter Danmarks Indsamling.

Din virksomhed kan støtte Danmarks Indsamling under udsendelsen i morgen på DR1 ved at ringe på 70105252.


 

Se flere blogs



Profil

Kim Ege Møller

Kim Ege Møller

Kim Ege Møller er chefrådgiver i MSLGROUP, og har mere end 15 års erfaring med journalistik, strategisk kommunikation og PR.

Hvordan kommunikerer man om nyheder, forandringer, disruption og kriser? Kim Ege Møller skriver om kommunikation i erhvervslivet, om strategier, håndtering og konsekvenser.

Kim Ege Møller, er 44 år, uddannet journalist og har gennem de sidste 20 år været kommunikationschef i en række større danske og internationale virksomheder, og er i dag chefrådgiver i kommunikations og lobby-virksomheden MSLGROUP.

www.mslgroup.com