Ferrero ligger lunt i svinget til at udvide chokolade-imperiet
Foto: Carina Heckscher / Scanpix
Virksomheder Af
Det kan meget vel være den italienske chokoladeproducent Ferrero, som forsøder tilværelsen med en æske af Nestlés chokoladebrands, når fødevaregiganten sidst på ugen vælger en køber til sin amerikanske chokoladeforretning.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters med henvisning til flere kilder tæt på sagen.

Nestlé meddelte i juni, at det undersøgte de strategiske muligheder for den amerikanske chokoladedivision, som tæller mærker som Butterfinger og Baby Ruts. Samtidig ønsker den italienske nutella-producent at øge sin tilstedeværelse på det amerikanske marked.

"Giovanni Ferrero (Ferreros bestyrelsesformand, red.) er meget forpligtet til aftalen, og det er derfor, at selskabet forsødede sit bud til omkring 2,5 mia. dollar (svarende til 15,5 mia. kr., red)," siger en anonym kilde til Reuters.

Nestle beholder sin globale chokoladeforretning og derved brands som KitKat.

Såfremt købet gennemføres, vil det gøre Ferrero til den tredjestørste konditor i USA efter Mars Inc. og Hershey, skriver Reuters.

Hverken Nestlé eller Ferrero ville kommentere historien over for Reuters.

/ritzau/FINANS

Er du på Messenger? Nu kan du følge Børsen på Facebook Messenger og få de vigtigste nyheder hver morgen på hverdage. Interesseret? Klik her og kom i gang.



Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Nye grænser for børneopsparing på vej: Sådan bruger du dem bedst

Kapitaljagten er sat i gang: "Vi skal lande 20 mio. kroner"

USA's statsapparat lukker ned efter afstemning i Senatet

Californiens sol på flaske

Overblik: Manglende budget lukker USA's statsapparat ned

Det vigtigste for dine aktier i ugen der kommer

God weekend med Josephine Park

Amerikansk aktiefest fortsætter: S&P 500 og Nasdaq lukker i ny rekord

Nationalmuseets Rane Willerslev: "Det her er ikke bare et job. Det er meningen med, at jeg er til"