General Motors vil indføre Netflix for Cadillacs
Foto: Scanpix
Virksomheder Af
Den amerikanske bilproducent General Motors vil indføre en abonnementservice for sit luksusmærke Cadillac, så man frit kan vælge og vrage uden at købe en bil.

Det skriver Wall Street Journal.

For 1500 dollar om måneden, eller lidt over 10.000 kr., kan man med sit abonnement veksle mellem Cadillacs ti modeller op til 18 gange om året.

Tilbuddet er i øjeblikket kun gældende i New York og har i øjeblikket 5000 brugere, men udvider snart til Los Angeles og andre store markeder

Ifølge en Barclays-analytiker kan bilsalg i USA falde med op mod 40 pct. over de næste 25 år i takt med store ændringer i markedet. Det er dog ikke alle hopper, som hopper med på abonnement-vognen. BMW er "usikre på, hvor stort markedet er" og vælger i stedet en anden tilgang.

Den tyske bilgigant har introduceret servicen "Reachnow" i flere amerikanske storbyer. Servicen lader folk bestille en bil gennem en app, hvorefter man kan efterlade bilen på en vilkårlig parkeringsplads i området.

GM har desuden startet delebilsselskabet Maven og investeret 500 mio. dollar (3,45 mia. kr.) i Uber-rivalen Lyft, som del af en større omlægning til fremtidens bilindustri, skriver Wall Street Journal.

/ritzau/FINANS

Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Parken taber 314 mio på slap fitnesskæde

LA vil gøre det attraktivt for alle danskere at investere i aktiefonde

Ny 2025-plan i morgen: Regeringen vil spænde livremmen ind

Lunde: Du gør dit nederlag større, Rask

Københavnernes IKEA må give plads til kultur og idræt

Investordysten: Rasmussen tager gevinsten på Lundbeck, men Bækgaard fører

Det holder investeringsøkonomen øje med tirsdag

Aktier: Pandora faldt til laveste kurs i 27 måneder

Dansk burgerkæde åbner ny front i burgerkrig