Virksomheder Af
Novo Nordisks nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, er kommet bedre fra start på det amerikanske marked, end den franske rival Sanofi gjorde, da selskabet lancerede sit konkurrerende middel Toujeo omkring ni måneder tidligere.

Det indikerer recepttal ifølge Bloomberg Intelligences medicinalanalytiker, Sam Fazeli.

Tresiba stod på 12.644 recepter i februar, hvilket var anden måned på markedet efter lanceringen. I maj sidste år - to måneder efter lanceringen - var det tilsvarende recepttal for Toujeo 10.424, noterer Bloomberg.

Lanceringen af Tresiba har dog ikke rykket markedsandele. Sanofis andel af markedet for langtidsvirkende insulinanaloger var uændret på 75 pct. i februar. Det er fortsat Sanofis supersællert Lantus, der står på langt de fleste recepter.

Novo Nordisks Tresiba og Levemir sidder på de resterende 25 pct. af det amerikanske marked for langtidsvirkende insulinanaloger.

/ritzau/FINANS

Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Chefstrateg: Aktiemarkedet er som en sukkermad

"Vi blev behandlet som ligegyldige. Så er det svært at holde gejsten oppe som virksomhed"

Aktie-overblik: Pandora tilbage i bunden trods positiv børsstemning

Pandora tilbage i bunden - få analysen her

Sådan smager en af verdens mest ekstravagante bud på en brunch buffet

Antallet af lønmodtagere tæt på rekordniveau: "Beskæftigelsen er tilbage i storform"

Korrespondent: EU klar med olivengren i Brexit-forhandlinger

Bertelsen startede sin karriere med at stjæle slik fra blinde børn

Ti finansmænd om Sorte mandag i 1987: Det var et wakeup-call