Ryanair-boss: Jeg er ligeglad om vi har vundet eller tabt
Ryanairboss Michael O'Leary lægger ikke fingrene i mellem, når han udtaler sig.
Foto: Scanpix
Virksomheder Af
Lavprisflyselskabet Ryanair er synonymt med vrede fagforeninger og lave lønninger.

 Det bragte i 2015 selskabet i en kæmpe slåskamp med fagforeningerne, og selskabets navn er stadig så betændt, at det er en mediehistorie, når politikere flyver med det.

Det betyder dog ingenting for Ryanairs administrerende direktør Michael O'Leary, der tirsdag er i København for at præsentere selskabets vinterflyveplan.

Vi har ret

"Vi mener, vi har ret. Og vi mener, at de danske medier er unfair og har behandlet os dårligt. Men det er deres ret, og de danske kunder har stemt med fødderne," siger adm. direktør Michael O'Leary.

Han virker som en mand, der nyder angrebene for at underbetale sine medarbejdere.

Dårlig omtale sælger sæder

"Nogle forstår ikke, at dårlig medieopmærksomhed sælger flere sæder end god. Det bedste, der kunne være sket for os, var netop at fagforeningerne rablede op om den danske model og prøvede at stoppe os. Alle kendte os efter det," siger Michael O'Leary.

Ryanairs brand er faktisk blevet bedre efter miseren. Men det vil direktøren ikke henlede opmærksomheden på, fordi brandet var så rædsomt, at det kun kunne gå fremad.

"Vi kan fint blive enige om, at vores brand og image ikke er særligt godt. Men vores sæder er 90 pct. fyldt op. Så hvis vi taler om, om vi tabte eller vandt - så er vi ligeglade, så længe vores sæder er fyldt op og vi vokser. Har vi vundet eller tabt? Jeg er ligeglad," siger direktøren.

/ritzau/
Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


"Forlagene havde travlt med at spå mig en tidlig død"

Dansk robotdirektør: Vi ønsker ingen ændringer i Tyskland

Løkke til Konservative: Vi har lagt skænderierne bag os

Den bedste af 72 blindsmagte rødvine

Keolis bryder tavsheden: Undskylder for letbanekaos

Kapitalfonden EQT: Jysk flykomet kan børsnoteres

6 bud på fremtidens biler i Frankfurt

Det vigtigste for dine aktier i ugen der kommer