Søg
Bliv kunde

Ryanair-boss: Jeg er ligeglad om vi har vundet eller tabt
Ryanairboss Michael O'Leary lægger ikke fingrene i mellem, når han udtaler sig.
Foto: Scanpix
Virksomheder Af
Lavprisflyselskabet Ryanair er synonymt med vrede fagforeninger og lave lønninger.

 Det bragte i 2015 selskabet i en kæmpe slåskamp med fagforeningerne, og selskabets navn er stadig så betændt, at det er en mediehistorie, når politikere flyver med det.

Det betyder dog ingenting for Ryanairs administrerende direktør Michael O'Leary, der tirsdag er i København for at præsentere selskabets vinterflyveplan.

Vi har ret

"Vi mener, vi har ret. Og vi mener, at de danske medier er unfair og har behandlet os dårligt. Men det er deres ret, og de danske kunder har stemt med fødderne," siger adm. direktør Michael O'Leary.

Han virker som en mand, der nyder angrebene for at underbetale sine medarbejdere.

Dårlig omtale sælger sæder

"Nogle forstår ikke, at dårlig medieopmærksomhed sælger flere sæder end god. Det bedste, der kunne være sket for os, var netop at fagforeningerne rablede op om den danske model og prøvede at stoppe os. Alle kendte os efter det," siger Michael O'Leary.

Ryanairs brand er faktisk blevet bedre efter miseren. Men det vil direktøren ikke henlede opmærksomheden på, fordi brandet var så rædsomt, at det kun kunne gå fremad.

"Vi kan fint blive enige om, at vores brand og image ikke er særligt godt. Men vores sæder er 90 pct. fyldt op. Så hvis vi taler om, om vi tabte eller vandt - så er vi ligeglade, så længe vores sæder er fyldt op og vi vokser. Har vi vundet eller tabt? Jeg er ligeglad," siger direktøren.

/ritzau/

Hvad mener du - deltag i debatten

Børsen vil rigtig gerne vide, hvad du mener om denne historie. Bidrag gerne med holdninger, gode ideer og konstruktive indspark. Vi ønsker en god og saglig debat. Du kan læse om vores debatregler her.

Med venlig hilsen
Thomas Bernt Henriksen, debatredaktør

Anbefalet



Kun for Premium-kunder

Mest læste