Virksomheder Af
Kingfisher, der er Europas største byggemarkedskæde, bruger 800 mio. pund på en fireårig transformation, som skal booste indtjeningen med 500 mio. pund om året.

Det Financial Times.

Koncernen, som ejer B&Q i Storbritannien og Castorama i Frankrig, som tidligere har opereret relativt selvstændigt, vil sammenkøre køb og på den måde udnytte storkøbsfordele samt udvikle et mere unikt udbud. Også koncernens online-del vil der blive arbejdet på.

Kæden har desuden meddelt, at den har planer om at returnere 600 mio. pund til sine aktionærer over de kommende tre år.

Kingfisher-aktien falder mandag morgen med 2,6 pct. til 335,90 pence.

/ritzau/FINANS

Anbefalet



Industri 4.0 skaber vækst og job

Sponsoreret af
Deloitte

Forsiden lige nu


Bykongen over dem alle: "Man skal fandeme kun sige det, man mener"

Sådan holder du ferie med en fyldt kalender

Aktieanalysechef: Der er lagt op til gevaldige smæk

Det vigtigste for dine aktier i ugen der kommer

Digital detox på en norsk fjeldside

Ingen gaver til Theresa May: EU enige om hård linje om Brexit

Finland kaster trumf over for Danmark for at få Nordea til landet

Helle Ib: De små fik en kold skulder af Frederiksen

Solide amerikanske regnskaber tegner godt for de danske