Virksomheder Af
Kingfisher, der er Europas største byggemarkedskæde, bruger 800 mio. pund på en fireårig transformation, som skal booste indtjeningen med 500 mio. pund om året.

Det Financial Times.

Koncernen, som ejer B&Q i Storbritannien og Castorama i Frankrig, som tidligere har opereret relativt selvstændigt, vil sammenkøre køb og på den måde udnytte storkøbsfordele samt udvikle et mere unikt udbud. Også koncernens online-del vil der blive arbejdet på.

Kæden har desuden meddelt, at den har planer om at returnere 600 mio. pund til sine aktionærer over de kommende tre år.

Kingfisher-aktien falder mandag morgen med 2,6 pct. til 335,90 pence.

/ritzau/FINANS

Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Jyske Bank har tjent over 2 mia - skruer op for køb af egne aktier

Matas henter ny topchef hos Coop

Aktier: Jyske Bank, Matas og Unibrew tager overskrifterne

Investor fik 2300 pct i afkast på valutasats - men så blev han hacket

Søren Skou sætter turbo på nyt Mærsk

Matas går tilbage på både top og bund: "Vi står ikke med hænderne over hovedet"

Niels Lunde: Mærsk-topchef har brændt broerne bag sig

Mens du sov: Secret Service mangler penge til Trump-beskyttelse

Martin Thorborg opgav at holde succesfirma i landet